پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۰۳

آغاز دومین دوره جشنواره «ایده تا عمل» در مدارس امام رضا(ع)

دومین دوره جشنواره «ایده تا عمل» با هدف رشد خلاقیت و خودباوری دانش آموزان در مسیر پرورش ایده‌ تا به نتیجه رساندن آن توسط پژوهش‌سرای امام رضا(ع) کلید خورد.

به گزارش آستان نیوز، در دومین سال پیاپی، این جشنواره با شعار «هر مدرسه، یک پایگاه گام دوم انقلاب در نوآوری و ارزش آفرینی» در سطح مدارس امام رضا(ع) آغاز شد و دانش آموزان تا بیستم آبان ماه برای شرکت در این جشنواره مهلت دارند.

شرکت کنندگان بایستی در مرحله نخست، ایده خود را که از دل پرسش‎های آن ها خلق می‌شود، در فرم استانداردی ارائه دهند و استادان پژوهش‌سرا به بررسی اولیه آن ها می‌پردازند.

در مرحله مقدماتی، هیچ ایده‌ای رد نمی‌شود تا ضمن استعدادیابی و برانگیختن انگیزش در دانش آموزان، با حضور در دوره‌های مهارت افزایی نسبت به ابعاد همه جانبه موضوع ارائه شده آشنا شوند.

پس از داوری، ایده‌های پذیرفته شده وارد مرحله پرورش می‌شوند. اما ایده‌های ضعیف‌تر جهت حضور در یک جلسه اختصاصی برای بهبود و پرورش بیشتر دعوت می‌شوند.سپس ایده‌های بهتر به داوری گذاشته می‌شود.اگر در این مرحله ایده پذیرفته شد، جلسات تخصصی برای صاحبان ایده با حضور کارشناسان مجموعه تشکیل می‌شود.

در مرحله بعد، برای هر کدام از ایده‎های برتر یک استاد راهنمای مجزا تعیین می‌شود تا طرح‌های پرورش یافته به محصول یا خدمات تبدیل شود.

پژوهش‌سرای امام رضا(ع) وابسته به بنیاد فرهنگی رضوی از مرحله ارائه ایده تا محصول شدن، با انواع حمایت‌ها دانش آموزان را همراهی می‌کند.

در سطوح بالاتر، با ارسال آثار به جشنواره‌های ملی و ارتباط با مراکز رشد و استارت آپ‌ها و نیز پشتیبانی از 10 طرح برتر جهت تجاری سازی از یک تا 10 میلیون تومان پشتیبانی علمی می‌شود.

اولین دوره جشنواره «ایده تا عمل» با حضور 270 دانش آموز مدارس امام رضا(ع) برگزار شد که یکی از ایده‌های برتر به مرحله آخر جشنواره جوان خوارزمی راه یافت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی