پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۰۵

اقامه نماز جماعت ۱۰۰۰ نفری دانش آموزان مدارس امام رضا(ع)

نماز جماعت مشترک یک هزار نفری دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در دبیرستان امام رضا(ع) واحد ۱۰ در منطقه تبادکان اقامه شد.

به گزارش آستان نیوز، در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی با شکوه نماز جماعت در فضای مدارس، هر ساله در مراسمی نماز جماعت در قالب ویژه برنامه «زنگ نماز» با حضور دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) برگزار می‌شود که امسال این برنامه نمادین امروز چهارشنبه در حیاط دبیرستان امام رضا(ع) واحد ۱۰ در منطقه تبادکان برگزار شد.

  آیت الله سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری از استادان حوزه علمیه  پس از اقامه نماز جماعت در سخنانی با اشاره به اهمیت علم آموزی گفت: پیامبر اکرم(ص) که سخنگوی اسلام، تبیین کننده اراده خدا و بهترین الگوی جامعه انسانی است، این طور خطاب می فرمایند: «از گهواره تا گور دانش آموز باش». به این‌معنا که همیشه در حال تحصیل و علم آموزی باش.

وی در پاسخ به این پرسش که خصوصیت دانش آموزی چیست که پیامبر(ع) این طور فرمودند؟ بیان کرد: در جواب باید گفت؛ اگر جامعه بخواهد روی سعادت و بهروزی را ببیند، باید پیوند خود را با علم و مراکز علمی برقرار کند.

طباطبایی با اشاره به سومین شاخصه دانش آموزی ادامه داد: دانش آموز باید در هر عصر مسئولیت پذیر باشد. مدرسه فضای مقدسی است. یکی از شئون و آداب تحصیل این است که دانش آموز به همه معلمان و کادر آموزشی احترام بگذارد.

به گفته وی، دیگر مسئولیت دانش آموز این است که به دوستان و همکلاسی ها در حد بضاعت خود کمک و خدمت کند.‌ اما سومین مسئولیت دانش آموزان این است که الگوی حقیقی خود را بشناسند.‌ دانش آموز نباید منتظر بماند تا برایش الگو بسازند. الگوهای حقیقی شما، قاسم بن الحسن(ع) شهید نوجوان واقعه کربلا، دانش آموزان قهرمان دفاع مقدس از نوع شهید حسین فهمیده و از جمع نوجوانان دهه هشتادی، شهید لندی است که مسئولیت زمانه خود را به موقع و درست شناختند.‌‌

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی