پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۰۵

کمک۳ میلیارد ریالی خادمیاران و خیران رضوی به نیازمندان آران و بیدگلی

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل از کمک‌های نقدی و غیر نقدی ۳ میلیارد ۹۶ میلیون و ۱۲۰ هزار ریالی خادمیاران، یاوران و خیران رضوی در راستای محرومیت زدایی از نیازمندان این شهرستان در مهر ماه خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، عباس آذرباد گفت: ۳ میلیارد و ۱۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال از محل کمک‌های نقدی از سوی خیران، ۶۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال آن توسط خادمیاران رضوی هزینه شده و ۱۴ میلیون ریال آن نیز کمک‌های غیر نقدی است.

وی با بیان اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی در قالب ۲۴۳  فعالیت و  ۵۷۲ ساعت با حضور ۸۷ خادمیار فعال و هفت  ساعت میانگین ساعت خدمتی در عرصه‌های تخصصی و عمومی جذب و هزینه شده است اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۱ نفر نیز دریافت کننده خدمات بودند.

به گفته وی کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای اجرای مصادیق و طرح‌های چهارشنبه‌های امام رضایی، آقا حساب کردند، عقیقه، قربانی، اعطای وام سلامت و درمان، اهدای بسته‌های ارزاق و معیشتی، تهیه و توزیع غذای گرم، تهیه جهیزیه و لوازم منزل، لوازم التحریر و در عرصه‌های تخصصی شامل مشاوره و مددکاری، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، ایثار و شهادت، قرآن و سایر عرصه های تخصصی هزینه شد.


بیشترین کمک برای سفره‌های مردم

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه بیشترین هزینه در مهرماه از طریق کانون‌ها برای تهیه غذای گرم و اطعام به مبلغ ۹۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال جذب و هزینه شد گفت: کمک‌های نقدی در قالب اعطای وام به مبلغ ۵۷۰ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال و تهیه بسته‌های ارزاق به ارزش ۳۲۹ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم بیشترین کمک‌ها و هزینه‌ها قرار گرفت.

آذرباد تصریح کرد: چهار هزار و ۲۲۷ دست غذا، هزار و۵۰ قرص نان، 274 کیلوگرم گوشت عقیقه، 50 کیلوگرم میوه و ۱۵۲ بسته معیشتی و ارزاق با رعایت عزت و شرافت و کرامت انسانی محرومان و شعار «جهاد عالمانه خدمت کریمانه» در مهرماه توسط خادمیاران و یاوران رضوی بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.

 

فعال‌ترین کانون و خادمیار رضوی

وی پایش فعالیت و‌ عملکرد ماهانه کانون‌های خدمت رضوی و خادمیاران و یاوران را در شهرستان از سوی کانون مرکزی و رابط شهرستان تاکید و اضافه کرد: کانون شمس الشموس برترین کانون خدمت رضوی از نظر میزان فعالیت، جذب و هدایت کمک در مهرماه بود.

به گفته وی، زهرا بذرافشان از کانون ثامن الائمه نیز به عنوان خادمیار برتر از نظر فعالیت و رتبه خدمتی و عباس حق پرست از کانون سلطان طوس به عنوان برترین یاور رضوی از نظر فعالیت، جذب و هدایت کمک در مهرماه شناخته شدند.

آذرباد با تاکید بر اینکه آران و بیدگل شهر نمونه امام رضایی است گفت: شاخص ترین فعالیت کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل برگزاری آیین تسلیت گویی به جوان ترین امام در شب شهادت امام رضا(ع) با شمع گردانی خادمیاران رضوی در قالب اجتماع عظیم شهروندان آران و بیدگلی به‌ویژه نوجوانان دهه هشتادی در حرم امامزاده قاسم(باب المراد) و توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ غذای در امامزاده قاسم بود.
گفتنی است هم اکنون ۱۴۸ خادمیار رضوی شامل ۹۲ نفر زن و ۵۶ نفر مرد، ۱۵ یاور رضوی رسمی و ۲۱۰ یاور افتخاری در ۱۰ کانون عمومی مستقر در ۱۰ منطقه شهرستان و همجوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و کانون‌های تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی و زیارت در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند.
کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل در خرداد ماه ۱۴۰۰ همزمان با دهه کرامت و موالید فرخنده حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) با هدف ارائه خدمات مختلف به نیازمندان فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت کوتاه فعالیت خود، اقدامات گسترده ای را در حوزه خدمت به نیازمندان آران و بیدگل و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی انجام داده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی