پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۰۷

بدرقه ستاره‌های شاهچراغ در مشهدالرضا(ع) 

قرار عاشقی، میدان بسیج بود؛ قرار میزبانی از پیکرهای مطهر شهدای شاهچراغ، که برای آخرین بار به زیارت امام رضا(ع) آمده بودند.

به گزارش آستان نیوز، عصر هفتم آبان ماه، میدان بسیج مشهد مقدس، میعادگاه تشییع پیکر ۱۱ تن از شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ بود؛ شهدایی که چهارشنبه گذشته وقتی زائر حرم احمد‌بن موسی و محمدبن موسی(ع) در شیراز بودند، فکرش را نمی‌کردند که سه روز بعد، پیکرهای مطهرشان زائر حرم مطهر برادر آن‌ها، علی‌بن موسی‌الرضا(ع) خواهد شد.

حمله تروریستی داعش و هتک حرمت آستان مقدس شاهچراغ، اگرچه همه مردم ما را داغدار کرد، اما توفیق شهادت را نصیب جمعی از عاشقان اهل بیت(ع) کرد و نامشان را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد.

 

d

 

عصر امروز، مجاوران حضرت رضا(ع)، مرد و زن، پیر و جوان در میدان بسیج مشهد، به استقبال پیکرهای مطهر این شهیدان آمده بودند تا آنها را برای ناب‌ترین زیارت همراهی کنند.

 

ستاره‌باران مسیر تشرف

مادران در مراسم تشییع پیکرهای مطهر این شهیدان، حضوری پررنگ داشتند. یکی‌شان، همراه با دو کودک خود برای زنده نگه داشتن نام آرتین،  شهید شش ساله این حادثه آمده بود و دست‌نوشته‌ای هم روی دست داشت:«همه ما مادران ایران، مادر آرتین هستیم.»

نزدیک غروب آفتاب، میدان بسیج با رسیدن پیکرهای مطهر، پُر شد از عطر شهادت و جمعیت، یکپارچه به سمت حرم حرکت کردند.

زیبایی این شکوه بیشتر شد وقتی که با غروب آفتاب، حاضران، چراغ تلفن‌های همراه خود را روشن و مسیر تشرف شهدایشان را ستاره‌باران کردند.

 

d

 

مادر شهیدی که با قاب عکس شهیدش در مراسم بدرقه شهیدان شاهچراغ حاضر شده بود، گفت:«برای این انقلاب جوان‌ها داده‌ایم، حامی انقلاب و خون شهداییم  به خاطر این خون‌ها باید پای انقلاب بمانیم.»

مردم ولایتمدار و انقلابی مشهدالرضا(ع) در این مراسم با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق، حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم و با بازماندگان این شهدای مظلوم ابراز همدردی کردند.

 

d

 

تشرف به آستان رضا(ع)

پیکرهای مطهر همراه با زائران وارد حرم آسمانی امام هشتم شد تا یکی از به‌یادماندنی‌ترین شب‌های حرم ثبت شود.

پیکر شهیدان، در هنگام ورود به حرم مطهر رضوی مورد استقبال زائران سوگوار حرم رضوی قرار گرفت و شور و حالی تماشایی را رقم زد. آغاز مراسم وداع، اقامه نماز بر پیکرهای مطهر این شهدا بود که به امامت آیت‌الله علم‌الهدی برگزار شد و پس از آن، حاج حسین طاهری و حاج احمد واعظی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، در رثای شهیدان مرثیه‌خوانی کردند.

 

d

 

از شهادت نمی‌ترسیم

حجت الاسلام و المسلمین نظافت که سخنران این مراسم بود هم به تبیین درس‌های این حادثه تروریستی پرداخت و گفت: دشمنی دشمنان ما تمام نشده و تمام نخواهد شد و ما هم دشمن اصلی‌مان، یعنی آمریکا و اسرائیل را فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: خون این شهدای عزیز پای درخت انقلاب ریخته شده و این درخت را تنومندتر خواهد کرد تا دشمنان دوباره بفهمند که ما از شهادت نمی‌ترسیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی