پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۰۸

واقفان حضرت رضا(ع)، حامی مالی طرح‌های دانش‌بنیان

آستان قدس رضوی با هدف کمک به تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و توسعه بسترهای وقف، امکان مشارکت واقفان نیک‌اندیش در طرح‌های دانش‌بنیان را فراهم کرده است.

به گزارش آستان ‌نیوز، پیش از این، سرفصل‌های وقف شامل موضوعاتی همچون عمران و خدمات حرم مطهر رضوی، اجتماعی، فرهنگی و سلامت بوده است. در وقف عمران و خدمات حرم مطهر رضوی، درآمد موقوفات، برای مرمت و توسعه صحن، رواق، اماکن متبرکه، خدمات فرش و روشنایی، تطهیر و تنظیف حرم مطهر و... اختصاص داده می‌شود.

وقف سلامت نیز همان‌طور که از نامش مشخص است، حوزه درمان و بهداشت را پوشش می‌دهد. در وقف اجتماعی نیز درآمد حاصل از موقوفات در حوزه نیازهای اجتماعی نظیر ازدواج و تامین مسکن برای زوج‌های جوان، توانمندسازی محرومان، اسکان زائران، کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت و... صرف می‌شود.

وقف فرهنگی نیز مربوط به حوزه خرید کتاب، تبلیغات در داخل و خارج حرم مطهر رضوی و... است.

وقف علم و فناوری نیز سرفصل تازه‌ای در اجرای این سنت حسنه است که با توجه به نیازهای جدید کشور تعریف شده است.


ایفای مسئولیت اجتماعی آستان قدس رضوی
 حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز در این باره اظهار کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این آستان، متنوع کردن موضوع وقف در دستور کار مدیریت موقوفات در آستان قدس رضوی قرار گرفته است و توسعه وقف در حوزه علم و فناوری برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، یکی از برنامه‌های این حوزه در سال جاری است.


کمک به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان
وی ادامه داد: توسعه وقف در حوزه علم و فناوری می‌تواند کمک بزرگی برای گسترش و توسعه اقتصاد دانش‌بنيان در کشور باشد و همین موضوع باعث شده علم و فناوری یکی از سرفصل‌های وقف در آستان قدس رضوی را به خود اختصاص دهد.

 

منطبق با نیاز جامعه
 اصغری تصریح کرد: باتوجه به نیاز جامعه و اهمیت ورود آستان قدس رضوی به حوزه‌های علمی و نوآوری، وقف علم و فناوری به عنوان یکی از روش‌های مهم تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان مطرح است که این مهم با بهره‌مندی از توان مادی و معنوی واقفان محقق خواهد شد.


زمینه‌های مشارکت واقفان
 او ادامه داد: برای وقف علم و فناوری، سرفصل‌های متعددی تدوین شده و واقفان نیک‌اندیش می‌توانند در حوزه‌های آموزش، پژوهش و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، وقف‌های خود را ثبت کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی