پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سلسله نشست‌های آشنایی با امام مهربانی‌ها در سپاهان‌شهر اصفهان مطرح شد؛
۱۴۰۱-۰۸-۰۶

احترام بارزترین صفت امام رضا(ع)

در چهارشنبه امام رضایی توسط کانون مسجد صاحب الزمان(عج) سپاهان شهر ادامه سلسله نشست های آشنایی با امام مهربانی ها برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، به همت کانون خدمت رضوی مسجد صاحب الزمان(عج) سپاهان شهر حجت الاسلام کوراوند در خصوص ویژگی امام رضا(ع) که احترام به دیگران است صحبت کرد.
حجت الاسلام کوراوند مدرس حوزه و دانشگاه به علی بن یقطین اشاره کرد و گفت: اگر چه علی بن یقطین به امام کاظم(ع) بسیار نزدیک بود و امام او را دوست داشتند ولی یک بار که کار مومنی را انجام نداده بود امام او را نزد خود قبول نمی کنند تا برمی گردد و از آن شخص حلالیت می طلبد و مشخص است که امام(ع) برای شیعیان بسیار احترام قائل بودند.
حجت الاسلام کوراوند در ادامه به این سوال پاسخ داد که چرا باید به دیگران احترام بگذاریم و افزود: همان طور که خدا در قرآن اشاره می فرماید که (و لقد کرمنا بنی ادم و حملناهم فی البر والبحر و رزقناهم من الطیبات وفضلناهم علی کثیر ممن خلقنا تفضیلا) یعنی ( به تحقیق فرزندان آدم را گرامی داشتیم و آن ها را بر مرکب های دریایی و زمینی سوار کردیم و از هر غذای پاکیزه به آن ها روزی دادیم و آ نها را بر بسیاری از مخلوقات خود برتری دادیم و چه برتری دادنی) و خدا مومنان را گرامی می دارد در تبعیت از خداوند متعال، امامان معصوم و مومنان نیز به دیگران احترام می گذارند و صفت بارز امام رضا(ع) احترام به دیگران بود.
استاد حوزه و دانشگاه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اگر چه امر به معروف و نهی از منکر با شرایط خاصی که دارد واجب است ولی حق نداریم شخص مورد نظر را کوچک بشماریم یا تحقیر کنیم چون در سیره اهل بیت(ع) هیچگاه امر به معروف و نهی از منکر همراه با تحقیر نبوده است.
حجت الاسلام کوراوند در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا بعضی دیگران را کوچک می شمارند گفت: علت اول عدم تربیت خانوادگی است که از کودکی با فرزند با احترام برخورد نکرده اند و برای او شخصیت قائل نشده اند و علت دوم حس تکبر است که خود را از دیگران برتر می بینند در حالی که در نگاه قرآن و اهل بیت(ع) بهترین میزان سنجش افراد تقوای الهی است.
در این مراسم از نجفی برگزیده بخش قرائت ترتیل در اولین دوره مسابقات قرآنی رضوی تجلیل شد.
گفتنی است؛ چهار شنبه امام رضایی مسجد صاحب الزمان(عج) با صلوات خاصه امام رضا(ع) شروع شد و با زیارت امین الله به پایان رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی