پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی؛
۱۴۰۱-۰۸-۱۰

نشست هفتم و هشتم از سلسله درس گفتارهای «رنج‌های وجودی و معنای زندگی» برگزار می‌شود

به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، نشست هفتم و هشتم از سلسله درس گفتارهای «رنج‌های وجودی و معنای زندگی» برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، به همت گروه کلام و اندیشه اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، نشست هفتم و هشتم سلسله درسگ فتارهای «رنج‌های وجودی و معنای زندگی» چهارشنبه و پنج شنبه این هفته با ارائه دکتر امیرعباس علی‌زمانی برگزار می‌شود.

دکتر امیرعباس علی‌زمانی در نشست‌های پیشین عنوان کرد: از جمله کارکردهای اصلی دین در تمامی قرون و اعصار، کاهش رنج‌های انسان است. رنج‌های وجودی تنهایی، ناامیدی، پوچی و... از اصلی‌ترین رنج‌های انسان به‌شمار می‌آیند.

وی با اشاره به معنای درد گفت: از دیدگاه بودا درد و رنج دارای 4 حقیقت است، نخست اینکه درد و رنج اصالت و واقعیت دارد. حقیقت دوم رنج این است که علل آن قابل تشخیص است و حقیقت سوم این است که برای رنج علاجی است و می‌توان نگاهی امیدوارانه به آن داشت، حقیقت بعدی نسخه درمان رنج است.
شایان ذکر است نشست هفتم و هشتم این سلسله درس‌گفتارها چهار‌شنبه11آبان، ساعت 10 و پنج‌شنبه12آبان، ساعت9:30 در محل تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی