پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۱۱

خوانش کتاب «سیره پیامبر به روایت امام رضا(ع)» در رواق کتاب حرم مطهر رضوی

کتاب «سیره پیامبر به روایت امام رضا(ع)» در رواق کتاب حرم مطهر رضوی برای علاقه‌مندان معرفی و خوانش شد.

به گزارش آستان‌نیوز،  روز گذشته 10 آبان ماه کتاب «سیره پیامبر به روایت امام رضا(ع)» در رواق کتاب حرم مطهر رضوی با حضور جمعی از زائران و مجاوران و حجت‌الاسلام و المسلمین رضا وطن‌دوست، پژوهشگر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی معرفی شد. 
کتاب «سیره پیامبر به روایت امام رضا(ع)» در شناساندن خلق و خوی پبامبر گرامی اسلام(ص) یکی از مستندترین و موثق‌ترین سیره‌هاست، زیرا آنچه درباره آن حضرت نقل شده منقول از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.
متن این کتاب مشتمل بر احادیثی است که حضرت رضا(ع) از پدرانشان در مورد سیره، رفتار و کردار پیامبر نقل کرده‌اند و صحت و جامعیت روایات آن نیز مورد قبول و تأیید امام کاظم(ع)، امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بوده است. از این نظر کتاب منتشرشده نه‌ تنها برای تمام طبقات جامعه بلکه برای برادران اهل تسنن نیز بسیار آموزنده است.
محتوای این کتاب آیینه تمام نمایی است که خواننده را با گفتار و اخلاق و منش آن حضرت که برگرفته از تعالیم قرآنی است آشنا می‌کند.
کتاب «سیره پیامبر(ص)به روایت امام رضا(ع)» به نویسندگی محمد حکیمی در هر بخش، نخست رفتار پیامبر(ص) را مورد بررسی قرار داده و پس‌ از آن به تبیین آیات و روایاتی که این روش و سیره را ستوده پرداخته است.
نحوه رفتار با کودکان و فقرا، برآوردن نیازهای مردم، خبرگیری از حال نیازمندان، نحوه رفتار با فرهیختگان، احترام به مردم، صبر و شکیبایی، حقوق مساوی و برابر، مهربانی نسبت به آحاد امت، روی گشاده و... از جمله صفات و خصلت‌هایی است که در سیره پیامبر(ص) دیده می‌شود و در این اثر به آن اشاره‌ شده است.
کتاب «سیره پیامبر(ص)به روایت امام رضا(ع)» با ویراست محمدرضا نجفی در 192 صفحه قطع رقعی به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده و بنا به استقبال خوب علاقه‌مندان تاکنون در 6 نوبت تجدید چاپ شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی