پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۱۲

جشن شب میلاد امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همزمان با شب دوازدهم ربیع الثانی مقارن با میلاد امام حسن عسکری(ع)، حرم مطهر رضوی سراسر جشن نور و شادی و سرور بود. 

به گزارش آستان نیوز، در شب میلاد یازدهمین چراغ ولایت و امامت حضرت امام حسن عسکری(ع) حرم مطهر رضوی مملو از زائرانی بود که برای عرض تبریک و شادباش این میلاد فرخنده و مسعود، به محضر امام مهربانی‌ها مشرف شده بودند. 
ویژه برنامه شب میلاد امام حسن عسکری(ع) حرم مطهر رضوی ساعتی بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در این مراسم گفت: مهمترین رسالت پیغمبر اسلام(ص) در طول بیست و سه سال ایجاد پیوند بین ولایت پیامبران و امامان بود. خداوند در آیه ۶۴ سوره مائده خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید:«اگر این رسالت خود را انجام ندهی مانند این است وظیفه خود را انجام نداده‌ای». 
خطیب حرم مطهر رضوی افزود: مهمترین رسالت امام حسن عسکری(ع) در واقع ایجاد پیوند بین امام معصوم و ولی غیر معصوم بود.
وی اظهار کرد: فقهای دینی عادل هستند ولی معصوم نیستند و عدالت مرحله پایین‌تر از عصمت است. ایجاد پیوند بین امام معصوم و ولی غیر معصوم کار بسیار دشواری بود که امام عسکری(ع) این کار را انجام دادند. 
حجت‌الاسلام ماندگاری ابراز کرد: در روایات اسلامی از ولایت به عنوان عمود و پایه دین یاد شده است و دشمن هزار و چهار صد سال در صدد ضربه زدن به عمود دین یعنی امر ولایت امام معصوم و ولایت فقهای دینی است.
وی اذعان کرد: اکنون بیش از چهل سال است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، به عنایت الهی و به برکت خون شهدا پرچم ولایت امیرالمومنین(ع) در کشور ما برافراشته شده است.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام امروز اصل ولایت را نشانه گرفته‌اند چرا که می‌دانند با ضربه زدن به اصل ولایت دیگر چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند ولی مردم غیور و ولایتمدار ایران در برابر توطئه‌های دشمن بیدار است و با هوشیاری تمام نقشه‌های دشمن برای ضربه زدن به دین را نقش برآب می‌کنند.
 قرائت زیارت پرفیض امین الله توسط حمید اکبری، اجرای شعرخوانی آیینی با نوای سید هاشم وفایی و مدیحه‌سرایی ابراهیم قانع از دیگر برنامه‌های شب میلاد امام حسن عسکری (ع) در حرم رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی