پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی؛ 
۱۴۰۱-۰۸-۱۲

کتاب «ارزش‌های اسلامی در نظام آموزشی» چاپ و منتشر شد

به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «ارزش‌های اسلامی در نظام آموزشی؛ بررسی ارزش‌های اسلامی و سازوکار تقویت آن‌ها» چاپ و منتشر شد.

به گزارش آستان نیوز، تعلیم و تربیت امروزه زیربنای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشورها به شمار می‌آید و از این روی مطالعات و پژوهش‌های نظری و کاربردی در این موضوع بسیار گسترش یافته است. در این میان، تربیت ارزشی جایگاهی ویژه دارد و مورد توجه و اهتمام نهاد آموزش و پرورش و همۀ مراکز و مؤسسات تربیتی قرار گرفته است. بررسی مفهومی ارزش‌ها و چگونگی ایجاد و پرورش آن‌ها در ذهن و ضمیر دانش‌آموزان و بهره‌گیری از دستاوردهای محققان و صاحب‌نظران کشورهای اسلامی در این زمینه امری بایسته شمرده می‌شود.
 یکی از کسانی که در این موضوع قلم‌فرسایی کرده، دکتر خالد الصمدی پژوهشگر عرب‌زبان مراکشی است که کتاب «القیم الاسلامیة فی المنظومة التربویة دراسة للقیم الاسلامیة و آلیات تعزیزها» را به زبان عربی نگاشته است.
او در بخش نخست کتاب که به مباحث نظری اختصاص دارد، درباره مفهوم و خاستگاه ارزش‌ها سخن گفته و بخشی از برنامه‌های تربیت ارزشی اجراشده در برخی کشورهای اسلامی را معرفی کرده و کاویده است. 
در بخش دوم که جنبه کاربردی دارد، وی الگویی عملی برای گنجاندن تربیت ارزشی در برنامۀ آموزشی مدارس ارائه کرده و چگونگی تثبیت و تقویت رفتارهای ارزشی در کودکان و نوجوانان و ارزیابی نظام ارزش‌های آنان از رهگذر شاخص‌های آشکار و سنجش‌پذیر را بیان کرده است.
رویکرد ارزنده مؤلف و توجه هم‌زمان وی به مباحث نظری و کاربردی موجب شده است که آیسسکو؛ سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی اثر یادشده را چاپ و منتشر کند. 
بنیاد پژوهش های اسلامی که همواره به انتشار پژوهش‌های تربیتی اهتمام ورزیده است، ترجمۀ این اثر به زبان فارسی را در دستور کار قرار داد که توسط محمود نظری‌پور پژوهشگر گروه اخلاق و تربیت اسلامی ترجمه شد.
امید است این اثر بتواند افق‌های جدیدی فراروی پدران و مادران، معلمان و مربیان و عموم خوانندگان فارسی‌زبان بگشاید و زمینه‌ساز پژوهش‌های بومی، فراگیر و عمیق در این عرصه شود.
کتاب «ارزش‌های اسلامی در نظام آموزشی؛ بررسی ارزش‌های اسلامی و سازوکار تقویت آن‌ها» در 198 صفحه، قطع رقعی و شمارگان 300 نسخه توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی