پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۱۲

همایش روز مبارزه با استکبار جهانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همایش گرامیداشت ١٣ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

 

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که ظهر امروز ۱۲ آبان ماه در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی و با حضور جمعی از کارکنان و بسیجی ادارات شهرستان مشهد برگزار شد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری با اشاره به دستور صریح قرآن مبنی بر مبارزه با استکبار گفت: استکبار یا نفسانی است و یا جهانی، هرکس بتواند بر استکبار نفسانی خود غلبه کند، استکبار جهانی را هم به زانو در خواهد درآورد. عده‌ای همچون شهدا، جانبازان و ایثارگران این کار را به خوبی انجام دادند و در نتیجه به خدا هم رسیدند، اما افرادی دیگر هستند که در هر پست و مقامی درگیر استکبار نفسانی خود هستند و برای نظام اسلامی هزینه ایجاد می‌کنند.

 

اهداف اساسی انقلاب اسلامی

وی با اشاره به اینکه بسیجی نباید به شرایط موجود راضی باشد و همواره حرکت رو به جلو داشته باشد، افزود: امام خمینی(ره) سه هدف برای انقلاب اسلامی ترسیم کردند که آن سقوط طاغوت، برقراری نظام اسلامی و زمینه‌سازی ظهور است که در مرحله نخست و در عرصه حکومت این هدف به سرانجام رسیده اما هنوز در بین افراد و در زمینه کنترل امیال نفسانی به نتیجه نرسیده است.

 

ضرورت تبیین وقایع تاریخی برای نسل جدید

همچنین در این مراسم سرهنگ ابوالفضل کهنسال، مسئول بسیج ادارات و کارکنان سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه حضور در چنین مجامع انقلابی دشمن را از رسیدن به اهداف خود ناامید می‌کند، گفت: ١٣ آبان در تاریخ شاهد حوادث زیادی مثل تبعید امام خمینی(ره) توسط شاه در سال ۴٣،کشتار دانش آموزان و دانشجویان توسط رژیم پهلوی در سال ۵٧ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵٨ بوده است.

وی افزود: هدف از گرامیداشت این روز این است که وقایع تاریخی آن بازگو و به نسل‌های بعد نیز منتقل شود، اما کم کاری‌ها در این حوزه باعث شده تا نسل جدید با واقعیت‌های تاریخی آن و دشمنی آمریکا آشنا نباشند.

کهنسال با اشاره به اینکه دور شدن نسل‌های جدید از این واقعیت‌ها باید ما را مجاب به تغییر در رفتار و نحوه تعامل با آن‌ها کند افزود: دشمنی آمریکا با گذشته هیچ تفاوتی نکرده و حتی پیچیده‌تر هم شده است. همانگونه که کارگزاران نظام بر مبنای قانون اساسی و فکر و ایده مشخص سیاست‌های کشور را ترسیم می‌کنند، آمریکا هم بر اساس تئوری‌های مختلف و اهداف مشخص کار خود را انجام می‌دهند. برای مثال براساس تئوری جنگ تمدن‌ها، تمدن یهود را برترین اندیشه در جهان می‌دانند که فقط تمدن اسلام توانایی مقابله با آن را دارد و برای همین با تمام توان در جهت مقابله با اسلام قدم بر می‌دارند، که البته با وقوع انقلاب ۵٧ جبهه اسلام در برابر دشمنان تقویت شد.

 

از نظریه تا اجرای طرح دهکده جهانی توسط آمریکا

کهنسال ادامه داد: امروز هم آمریکا با کمک فناوری و علم روز از سراسر دنیا، نظریه دهکده جهانی را مطرح و اجرایی کردند و معتقدند این دهکده یک کدخدا به نام آمریکا دارد و همه ملت‌ها ملزم به فرمانبری از آن هستند و کشورهایی مثل ایران که زیر بار این زورگویی نمی‌روند متحمل سختی‌ها و دشمنی‌های فراوانی می‌شوند.

در بخش‌هایی از این مراسم نیز کلیپ مرتبط با این روز پخش شد و محمد جعفرنژاد به مداحی پرداخت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی