پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۱۴

روایت به‌نشر از واکاوی حضور کریمۀ اهل بیت(ع) در ایران 

به نشر، انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت سالروز وفات جانسوز حضرت معصومه(س)، کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه(س)» را به علاقه‌مندان معرفی و پیشنهاد می‌ کند.

به گزارش آستان‌نیوز، کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه (س)» به بررسی تأثیرات ماندگار ورود حضرت  معصومه (س) در تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی می‌پردازد. این اثر به قلم محمدحسین شمسایی در 8 فصل شامل زندگی حضرت معصومه(س) در یک نگاه، جایگاه دینی و شخصیت معنوی حضرت معصومه(س)، حضرت معصومه (س) و آیین‌های معنوی ایرانیان، حضرت معصومه (س) و آداب ایرانی، ساختار حرم حضرت معصومه (س)، مکان‌ها و ساختمان‌های اداری، حضرت معصومه (س) در ادبیات فارسی و حرم حضرت معصومه (س) و گسترش شهر قم به همراه بخش ویژه کتابنامه نگارش شده است.
نویسنده در این اثر سعی کرده به سوالاتی از جمله چرایی مهاجرت حضرت معصومه(س) به ایران، نقش شکل‌گیری فرهنگ کنونی شهر قم در پی این مهاجرت و چگونگی مواجهه ایرانیان با ایشان پاسخ دهد.
این کتاب، آثار دوسويۀ ورود حضرت معصومه (س) به ايران و احداث حرم ایشان در شهر قم و تاثیر آن بر فرهنگ عامۀ ايران را مورد بررسی قرار داده است.
کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه (س)» همچنین با نگاهی کوتاه به زندگانی حضرت معصومه (س) در آن، مباحثی از جمله تولد و نام‌گذاری حضرت فاطمۀ معصومه(س)، جایگاه خانوادگی، شخصیت معنوی و در نهایت رحلت و دیدار معبود مطرح می‌شود که خواننده را با شخصیت و زندگی ایشان آشنا می‌کند. 
در بخش‌های بعدی کتاب، نویسنده با بهره‌گیری از نثری روان و گزیده گویی، سراغ جایگاه دینی و شخصیت معنوی دختر امام موسی الکاظم (ع) می‌رود و به معرفی مقام این بانوی اسلام به‌عنوان یک راوی و محدث می پردازد. 
بیان کرامات و جایگاه شفاعت حضرت معصومه (س) در منابع و روایات، معرفی حرم مطهر ایشان، جزئیات معماری و نکات زیبایی‌شناسانۀ آن به همراه معرفی اماکن و تاریخچه‌ای از نحوۀ اداره حرم از روزگار صفویه تا امروز بخش های دیگراین کتاب است. 
 نگاهی به تاریخچۀ شهر قم و تکامل آن در پی قرن‌ها بعد از ورود حضرت معصومه (س)، حضور یاران و وفاداران به خاندان اهل بیت، رونق شهری، بازرگانی و توسعۀ مذهبی و زیارتی پایان‌بخش مطالب کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه (س)» است.
کتاب «ایرنیان و حضرت معصومه (س)» در 128 صفحه، قطع رقعی و شمارگان یک هزار نسخه توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده که بنا به استقبال مخاطبان به تازگی در دو نوبت تجدید چاپ شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی