پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۱۴

مدیریت هوشمند فروش محصولات نان رضوی در تهران و مشهد

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی از آغاز توزیع مویرگی و مدیریت هوشمند فروش محصولات نان رضوی در تهران و مشهد خبر داد.

مهندس مجتبی هادیان در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: پخش مویرگی مسیری است که کالاها و خدمات برای رسیدن به دست مشتری طی می‌کنند. در واقع این مسیر به مشتری فرصت می‌دهد بدون واسطه محصولات مورد نیاز خود را خریداری کند.
او با بیان این‌که پخش مویرگی به دوصورت پخش سرد و پخش گرم صورت می‌گیرد، گفت: در پخش سرد، فروشنده به فروشگاه مراجعه کرده و پس از ثبت سفارش و ارسال درخواست به شرکت، مامور توزیع، سفارشات را به فروشگاه تحویل می‌دهد.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی ادامه داد: در پخش گرم مامور توزیع و فروشنده یک نفر است، به این شکل که فروشنده محصولات را در خودرو قرار داده و بعد از مراجعه به فروشگاه‌ها و ثبت سفارش، بلافاصله محصولات را به فروشگاه‌ها تحویل می‌دهد.
او با بیان این‌که تغییر در سیستم توزیع شرکت صنایع غذایی رضوی که سال‌هاست انجام می‌شود، کار دشواری است، گفت: بسیاری از شرکت‌ها پس از مدتی با ترس از دست دادن سهم بازار به دلیل نگرانی و ترسی که عمده‌فروشان برای آن‌ها ایجاد می‌کنند مجددا به ساختارهای گذشته باز می‌گردند. 
هادیان ادامه داد: آینده نظام توزیع بازار ایران روی آوردن به سه عامل است، گسترش نظام توزیع مویرگی تا سطح آخرین فروشنده، گسترش فروشگاه‌های خرده فروشی بزرگ و همچنین فروش خانه به خانه و بازاریابی تک به تک با بهره‌گیری از اینترنت، تلفن و مراجعه حضوری.

اجرای طرح توزیع گرم در مشهد و تهران
او با بیان این‌که طرح توزیع مویرگی در شهرهای مشهد و تهران در حال حاضر به صورت پخش گرم درحال اجرا است، اظهار کرد: در راستای تکمیل ناوگان مویرگی شرکت حدود 40 دستگاه ماشین توزیع به 42 دستگاه قبلی در مشهد اضافه خواهد شد. 
هادیان ادامه داد: در سایر شهرهای ایران هم این طرح با همکاری نمایندههای فروش محصولات رضوی در شرف راه‌اندازی است.

افزایش سهم بازار با افزایش سطح پوشش مشتریان
او در دسترس بودن محصولات در هر مکان را یکی از مزیت‌های مهم پخش مویرگی عنوان کرد و افزود: همین عامل باعث جذب بیشترین تعداد خریداران ممکن خواهد شد.
هادیان تاکید کرد: پخش مویرگی در مواقعی که مشتریان گزینه‌های بسیاری از برندهای متفاوت را پیش رو دارند ضرورت پیدا می‌کند.
او کاهش ریسک مالی، گردآوری اطلاعات بازار و مشتریان، کنترل و مدیریت بازار، بهره‌برداری از بازخورد بازار، کمتر شدن ریسک از دست دادن مشتریان، افزایش ارزش برند شرکت‌های تولیدی را از دیگر مزیت‌های ایجاد شبکه فروش مویرگی دانست.
هادیان ادامه داد: در این نوع شبکه فروش همچنین شاهد افزایش سهم بازار با افزایش سطح پوشش مشتریان، کاهش ضایعات به دلیل پخش شوندگی کالا، بهبود شرایط سرمایه در بازار و افزایش نقدینگی، کاهش سوخت شدن مطالبات و کاهش ریسک مالی هستیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی