پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۱۶

افزایش 40 درصدی ظرفیت خدمت‌ به زائران در کفشداری شماره 7 حرم مطهر رضوی

با تکمیل پروژه توسعه ظرفیت و مرمت کفشداری شماره هفت حرم مطهر رضوی، علاوه بر بهسازی محیطی، ظرفیت خدمت‌رسانی به زائران در این کفشداری نیز 40 درصد افزایش یافت.

به گزارش آستان نیوز، عملیات عمرانی و بهسازی کفشداری شماره هفت حرم مطهر که در صحن آزادی قرار دارد، حدود یک ماه به طول انجامید و از ابتدای هفته جاری، مجددا در خدمت زائران قرار گرفته است.
مهندس محسن صباغیان طوسی مشاور هنری و سنتی سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی جزئیات این پروژه را تشریح و اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه، تسهیل آمد و شد از رواق دارالزهد به رواق دارالذکر و رواق دارالسرور بود تا مسیر ورود و خروجی زائران به این دو رواق ساماندهی شود. 
وی افزود: مهمترین مسئله در این پروژه، این بود که با توجه به حجم حضور زائران در این صحن، افزایش ظرفیت پذیرش کفش در کفشداری شماره 7 ضروری بود که در این راستا، با اضافه شدن قفسه‌های کفشداری جدید، ظرفیت پذیرش با 40 درصد افزایش، از 500 جفت کفش به 700 جفت رسید. 
 

مرمت طاق‌ها، آیینه‌کاری‌ها و سنگ‌کاری‌ها
مشاور هنری و سنتی سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی ادامه داد: علاوه بر آن با توجه به قدمت این بنا و آسیب‌های جدی که به طاق‌نماهای این کفشداری رسیده بود بحث تحکیم طاق‌ها به ویژه در ورودی دارالسرور و دارالذکر نیز انجام شد. 
به گفته او، همزمان برخی ویژگی‌های هنری شامل آیینه کاری‌ها و سنگ‌های مرمر ازاره و کف نیز با نهایت دقت و کیفیت توسط هنرمندان این مجموعه مرمت شد و در نهایت پس از اصلاح روشنایی و همچنین شماره‌گذاری قفسه‌ها، برای پذیرش و تحویل کفش زائران، بازگشایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی