پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۱۵

مراسم رحلت حضرت معصومه در ریحان شهر برگزار شد

مراسم عزاداری رحلت جانگداز حضرت معصومه(س) با حضور خادمیاران رضوی و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در ریحان شهر زرند برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی قوام آبادی، مسئول کانون محله ای خادمیاران رضوی ریحان شهر در این مراسم اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بانویی بهشتی، غرق در عبادت و نیایش، پیراسته از زشتی ها و شبنم معطر آفرینش است. شاید یکی از دلایل انتخاب نام «معصومه» برای این بانو، آن باشد که عصمت مادرش، حضرت زهرا سلام الله علیها در او تجلی یافت.
وی در ادامه افزود: بر اساس پاره ای از روایات، این لقب را امام رضا علیه السلام برای این بانوی والامقام برگزیدند؛ چنان که فقیه بلند اندیش شیعه، علامه مجلسی در این باره می گوید: امام رضا علیه السلام در جایی فرمود، هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.
قوام آبادی با اشاره به شفاعت حضرت معصومه(س) گفت: معصومین به شفاعت این بانو سفارش کرده اند در همین راستا کسی که خودش گناهکار باشد نمی تواند شفاعت کننده باشد لذا مقام این بانو برگرفته از تربیت حضرت در دامن امام معصوم است.
قوام آبادی با اشاره به راه‌های الگو گرفتن از حضرت معصومه(س) تاکید کرد: زنان و مردان جامعه اسلامی برای اینکه در مسیر رضای الهی گام بردارند و عاقبت‌ به‌ خیر شوند باید معنویت، نورانیت و تقوا که از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی کریمه اهل‌بیت(س) بود را مورد توجه قرار دهند، اگر حتی رفتارمان چنین حالتی را در جامعه القا کند زمینه تحقق جامعه نبوی و علوی و ترویج فرهنگ رضوی را فراهم کرده‌ایم.
گفتنی است شرکت کنندگان در این مراسم میزبان پرچم بارگاه منور حضرت معصومه(س) بودند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی