پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۱۷

بنیاد فرهنگی رضوی از اعضای اولین تیم ملی موشک آبی ایران تقدیر کرد

در مراسمی با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، از اعضای اولین تیم ملی موشک آبی ایران و منتخبان مسابقه طراحی پوستر در مسابقات مجمع آژانس فضایی منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه در سالن کنفرانس این بنیاد تقدیر به عمل آمد. 

به گزارش آستان نیوز، امسال پژوهش‌سرای امام رضا(ع) به عنوان نماینده برگزاری رقابت‎های دانش‌آموزی مسابقات بین المللی مجمع آژانس‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه در ایران انتخاب شد تا دانش آموزان به بهانه شرکت در این دست مسابقات علمی و اکتشافی، با مهارت‌های کلیدی آینده آشنا می‌شوند. 
در این دوره از رقابت‎ها، دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه امام رضا(ع) به نمایندگی از دانش آموزان کشورمان در رشته‌های موشک آبی و طراحی پوستر و نقاشی شرکت کردند. ۵۲ دانش آموز مدارس امام رضا(ع) آثار خود را در رشته موشک آبی به دبیرخانه مسابقات ارسال کردند که ۱۸ نفر برای مسابقه حضوری انتخاب شدند و در نهایت 7 نفر به عنوان عضو تیم ملی موشک آبی کشورمان انتخاب شدند و سه کشور برگزیده 28امین دوره این مسابقات، روز شنبه پنجم نوامبر اعلام شد. 
در بخش رقابت‌های طراحی و نقاشی نیز 275 اثر دانش آموزی ارسال شد که نتایج در تاریخ پانزدهم نوامبر همزمان با 24 آبان ماه در دو شکل رأی‌گیری مردمی و نیز آرای هیئت داوران از سوی مجموع فضایی ژاپن اعلام خواهد شد. 
در این آیین تقدیر، سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی ضمن تاکید بر ارزش تحقیق و مطالعه و مداقه دانش آموزان در پیچیدگی‌های هستی و عظمت خداوند، گفت: شرکت در مسابقات موشک آبی زمینه آشنایی دانش آموزان با مقدمات انواع سازه‌ها و صنایع فضایی از جمله پاراگلایدرها و بالن و... را فراهم می‌کند. 
به گفته وی، امروز شاهد حضور پر رنگ دانش آموزان ایرانی در المپیادهای مختلف علمی هستیم که نشان از توان و هوش سرشار نسل انقلابی این سرزمین دارد. امید است که فرزندان ما در عرصه‌های مختلف علمی، ادبی و هنری در سطح بین المللی حضوری درخشان داشته باشند. در خاتمه نیز از منتخبان این رشته‌ها با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. 
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی