پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی انجام شد
۱۴۰۱-۰۸-۱۷

تصحیح و انتشار دومین جلد از کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد»

به همت گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی دومین جلد از کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد» پس از تصحیح و تحقیق، منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد» اثر فقهی ارزشمند علامه محقق محمد باقر سبزواری معروف به فاضل خراسانی از علما و فقیهان بزرگ دوره صفویه است که به همت پژوهشگران گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصحیح و تحقیق شده است. 
علامه فاضل خراسانی در حکومت صفویان مسئولیت‌ و سمت‌هایی همچون منصب شیخ‌الاسلامی و امامت جمعه مرکز حکومت صفویه یعنی اصفهان را بر عهده داشته است. از وی کتاب‌ها و آثار مختلفی در فقه، اصول، کلام، فلسفه، اخلاق و تربیت و سیاست برجای مانده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد» اشاره کرد.
برای تالیف این اثر از نسخ خطی کتاب، متن کتاب «ارشاد الاذهان» و برخی از شروحی که بر آن نوشته شده مانند «روض الجنان»، «مجمع الفایده و البرهان فی شرح ارشاد الاذهان» و سایر منابع فقهی و حدیثی بهره گرفته شده است.
كتاب «ارشاد الأذهان» يك دورۀ فقه از طهارت تا ديات است كه محقق سبزوارى در اين كتاب تنها بخش عبادات آن را شرح زده است.  در واقع اين كتاب از موسوعه‌هاى فقهى استدلالى مفصلى است كه از زمان نگارش مورد توجه فقهاى بزرگ واقع شده و حواشى و شروح متعددى بر آن نوشته شده است.
کتاب «ذخیره المعاد فی شرح الارشاد» به کوشش حجت‌‌الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی‌تبار، در شمارگان ۳۰۰ نسخه و در قطع وزیری منتشر شده و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی