پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۱۸

پذیرش 150 مقاله علمی در نخستین همایش بین‌المللی غذای طیب

دبیر علمی نخستین همایش بین‌المللی غذای طیب گفت: از 186 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، بعد از انجام داوری ۱۵۰ مقاله پذیرفته شده است که ۲۰ مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

به گزارش آستان نیوز، مرضیه رضوی‌زاده در نخستین همایش بین‌المللی غذای طیب اظهار کرد: در برگزاری این همایش 45 مرکز و دستگاه پژوهشی داخلی و خارجی از کشورهای سوسیس، مالزی، برونئی، پاکستان و تایلند همکاری علمی دارند.
وی تاکید کرد: این همایش دارای اعتبار علمی از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است.
او درباره اهداف برگزاری این رویداد بین‌المللی گفت: ارائه آخرین دستاوردهای علمی و راهکارهای عملی در محورهای  پژوهش‌های بنیادی  و کاربردی، فقه و شریعت، اقتصاد و مدیریت از طریق تبادل آرا و بیان نظرات پژوهشگران و صاحب نظران از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است. 
رضوی‌زاده ادامه داد: در این همایش دو روزه، علاوه‌بر برپایی کارگاه‌های علمی، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دوره‌های آموزشی مختلفی همچون «ارتباط با غذا و تغذیه با سلامت» برگزار می‌شود.


لزوم سالم‌سازی غذا برمبنای آموزه‌های اسلامی
دکتر مسعود میرزائی شهرآبی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این همایش با اشاره به حضور پررنگ کشور در زمینه بومی‌سازی فناوری اظهار کرد: بومی‌سازی فناوری که از طبیعت الهام گرفته باشد، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که یکی از این موارد سالم سازی غذا برمبنای آموزه‌های اسلامی است.
او ادامه داد: الهاماتی که فناوران از طبیعت گرفته‌اند، منجر به تولید محصولاتی با تکنولوژی بالا شده است. به عنوان مثال الهام از موجودات و عناصر طبیعت نظیر کرم خاکی، نهنگ گوژ پشت، نیلوفر آبی، چشم و دندان انسان، سنجاقک، پوست کوسه و... علاوه‌بر این‌که منافع مالی بسیاری را برای کشورها به وجود آورده، جایگاه ممتازی را بر آن‌ها ایجاد کرده است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: کشورهایی که در ایجاد ارزش افزوده پیشتاز هستند، سکان‌دار فرهنگ نیز خواهند بود.
او از آمادگی پارک علم و فناوری خراسان رضوی برای همکاری در پیشبرد اهداف نشان طیب و توسعه آن خبر داد و گفت: در حوزه معرفی نشان طیب اقدامات خوبی آغاز شده است که باید با در نظر گرفتن فرهنگ فناوری، در سطح بین‌الملل نیز توسعه پیدا کند.
میرزائی شهرآبی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در پایان امسال به اهدافی که در حوزه فناوری تعیین شده است دست پیدا کنیم که مهم‌ترین آن فرهنگ فناوری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی