پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۱۹

 گسترش همکاری‌های کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و برگزاری رویدادهای مشترک به ویژه در حوزه حفظ و صیانت و معرفی میراث ملموس و میراث ناملموس امضا کردند. 

به گزارش آستان نیوز، این تفاهم‌نامه همکاری با امضای محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در تهران منعقد شد. 
بدین ترتیب این دو مجموعه فرهنگی متعهد شدند با بسترسازی زمینه اجرای طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مستندسازی و معرفی آثار هنری و موزه‌ای و میراث فرهنگی، همچنین زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌های آثار تاریخ و هنری و پژوهش‌های علمی طرفین را ایجاد کنند.
از دیگر تعهدات این تفاهم‌نامه می‌توان به «مشارکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌ها، نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی در زمینه‌های مرتبط» و «فراهم‌کردن زمینه شرکت کارکنان و پژوهشگران در نشست‌های علمی و دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور به اشتراک‌گذاشتن دانش»، اشاره کرد. 
 «تبادل دانش و تجربه در زمینه دستاوردهای علمی و پژوهشی، حفاظت و مرمت، صنایع دستی به منظور افزایش بهره‌وری کارشناسان و پژوهشگران مرتبط با طرفین»، «برگزاری دوره‌های علمی آموزشی مشترک» و «مشارکت در چاپ و انتشار منابع فرهنگی و هنری»، نیز از دیگر محورهای تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است. 

این خبر حاکی است، کتابخانه و موزه ملی ملک، بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران به شمار می‌آید که توسط حاج حسین آقا ملک در سال 1316 شمسی بر بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) وقف شده است و در حال حاضر در تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) آماده خدمات‌رسانی به اهل هنر و تاریخ است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی