پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و موزه ملی ایران صورت می‌گیرد؛
۱۴۰۱-۰۸-۱۹

زمینه‌سازی برای تبدیل محوطه تاریخی باغ ملی تهران به «میدان موزه‌ها» 

کتابخانه و موزه ملی ملک و موزه ملی ایران با انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری متعهد شدند با برگزاری برنامه‌های ویژه مشترک در محدوده میدان مشق تهران، زمینه را برای تبدیل محوطه تاریخی باغ ملی پایتخت به «میدان موزه‌ها» فراهم آورند.

به گزارش آستان نیوز، در این تفاهم‌نامه همکاری که با حضور محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران به امضا رسید، دو طرف متعهد شدند زمینه‌ای برای ارتقای همکاری‌های مشترک فرهنگی در حوزه‌های مرتبط کاری به ویژه در زمینه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی به منظور هم‌افزایی و ارائه خدمات برتر به مخاطبان و علاقه‌مندان عرصه فرهنگ و هنر به وجود آورند. 

«برگزاری رویدادهای مشترک موزه‌ای و فرهنگی»، «انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک برمبنای منابع موجود در دو مجموعه»، «برگزاری کنفرانس‌ها، هم‌اندیشی‌ها و کارگاه‌های مشترک آموزشی»، «برگزاری نمایشگاه‌های مشترک» و «تبادل تجربیات کارشناسان در حوزه‌های مرمت و معرفی آثار، موزه‌شناسی و علم اطلاعات و مستندنگاری»، از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است. 
همچنین از دیگر تعهدات این تفاهم‌نامه به «برگزاری برنامه‌های ویژه مشترک در محدوده میدان مشق برای تبدیل به میدان موزه‌ها» و «بسترسازی در راه‌اندازی پایگاه داده‌های مجموعه‌های مشترک و ایجاد هم‌افزایی، همفکری و انسجام میان موزه‌داران» می‌توان اشاره کرد.
این خبر حاکی است، برگزاری برنامه‌های ویژه مشترک در محدوده میدان مشق (محوطه تاریخی باغ ملی تهران) برای تبدیل به میدان موزه‌ها، از مهم‌ترین بندهای تفاهم‌نامه میان کتابخانه و موزه ملی ملک و موزه ملی ایران به شمار می‌آید. این برنامه به استناد تصویب‌نامه هیئت وزیران در سال 1384 انجام می‌پذیرد. برپایه آن تصویب‌نامه مقرر شده بود با تغییر کاربری ساختمان‌های تاریخی محوطه باغ ملی تهران، زمینه برای برپایی موزه بزرگ ملی ایران در قلب تاریخی پایتخت فراهم آید.

کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر حضرت رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر همه‌روزه به جز روزهای تعطیل، از ساعت 8:30 تا 16:20 (پنج‌شنبه‌ها از ساعت 9 تا 16:20) در تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) پذیرای گردشگران و پژوهشگران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی