پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۲۱

اهدای 10 هزار جلد کتاب در بسته خدمتی کتابخانه رضوی 

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در آغاز هفته کتاب و کتابخوانی به تشریح ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی این سازمان پرداخت.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در نشست خبری هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار که صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات هفته کتاب و کتابخوانی این سازمان پرداخت.
 

عضویت رایگان در هفته کتاب و کتاب خوانی
وی اهدای 10 هزار جلد كتاب و عضويت رايگان طی این هفته در تمامي كتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها را از جمله بسته خدمتی تدارک دیده شده در هفته کتاب عنوان کرد. رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اظهار کرد: این سازمان در هفته کتاب علاوه بر بازدید رایگان از موزه‌های رضوی در روز 24 آبان ماه، ساعت کاری ارائه خدمات به اعضا و مراجعان را در كتابخانه مركزي و مجتمع فرهنگي امام خميني(ره) افزایش خواهد داد. 
 

برگزاری مسابقه کتابخوانی «آنی که می‏خوانی»

حجت الاسلام حسینی همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «آنی که می‏خوانی» برای اعضای کتابخانه‌ها با هدف بررسی علاقه‌مندی افراد در حوزه کتاب‌خوانی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب خوانی این سازمان عنوان کرد. 

برگزاری نشست های تخصصی

وی در ادامه برگزاری نشست‌های تخصصی «دانش و علم اندوزي از منظر قرآن»، «تربيت شكورانه از منظر اهل بيت( ع)» مبتني بر معرفي دو كتاب، «تاثير هجرت امام رضا عليه‌السلام بر ترويج دانش و كتاب در جهان اسلام» را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این سازمان دانست.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، همچنین به برگزاری برنامه‌هایی همچون برگزاری گردهمایی«خادمین کتاب» و رونمایی از کتاب «گنجینه رضوی» در یکصد و چهل و هفتمین برنامه سه‏ شنبه‏‌های علمی و فرهنگی این سازمان، کارگاه تخصصی «پیشینه و ساختار اداری کتابخانه آستان قدس رضوی» از دوره صفویه تا پایان قاجار و برگزاری نمایشگاه کتاب ترکیبی کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های سطح شهر مشهد و کشور با عنوان «مهربانی با یارمهربان» در این هفته کتاب اشاره کرد.
 

دستاوردهای سازمان کتابخانه ها در 6 ماهه امسال
وی برگزاری سیزدهمین دوره کتاب سال رضوی، افتتاح مخازن جدید به وسعت ۹ هزار متر مربع و برگزاری نخستین دوره همایش فعالیت‌های داوطلبانه را بخشی از دستاوردهای این سازمان در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: طی این مدت دو مرکز فرهنگی شهرستان سوق در استان کهکلیویه و بویراحمد و میبد در شهرستان یزد تجهیز و راه اندازی شده و بیش از ۵۰ هزار منبع به این کتابخانه اهدا و متعاقبا به ۶۶ مرکز ۵۱ هزار جلد کتاب اهدا شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی