پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

ویژه برنامه‌های «هفته کتاب» کتابخانه و موزه ملی ملک اعلام شد
۱۴۰۱-۰۸-۲۱

تجلیل از فعالان کتاب، نشست های علمی و چند نمایشگاه‌ها در کتابخانه و موزه ملک

کتابخانه و موزه ملی ملک، برنامه‌ها و رویدادهای مختلف ویژه هفته کتاب سال 1401 این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران را اعلام کرد. 

به گزارش آستان نیوز، این برنامه‌ها در قالب همایش تجلیل، نشست‌های علمی و پژوهشی، چند نمایشگاه، ارائه خدمات رایگان کتابخانه‌ای به پژوهشگران و معرفی شاهکارهای گنجینه نسخه‌های خطی، به مناسبت سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» و هم‌زمان با گرامی‌داشت پنجاهمین سالگرد درگذشت حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، از 21 تا 27 آبان سال جاری برگزار می‌شود.
همایش «تجلیل از فهرست‌نگاری فعال و مستمر دست‌نویس‌های اسلامی»، مهم‌ترین برنامه این مجموعه در هفته کتاب 1401 است که با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران، مجمع ذخایر اسلامی و کتابخانه و موزه ملی ملک، چهارشنبه 25 آبان ماه، در سه کتابخانه و مجموعه فرهنگی شامل کتابخانه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی در قم و مرکز احیای میراث اسلامی برپا خواهد شد. 
 

برگزاری 3 نشست علمی پژوهشی 
همچنین نشست «معرفی نسخه‌های خطی و کهن داستانی (بر پایه آثار گنجینه کتابخانه ملک)» با تأکید بر معرفی تالار موزه‌ای هزارداستان کتابخانه و موزه ملی ملک در روز ‌دوشنبه 23 آبان 1401 و نشست «بررسی فتوت‌نامه‌ها و آیین جوان‌مردی و پهلوانی از دل آثار کهن گنجینه ملک» در روز جمعه 27 آبان ماه، برگزار می‌شود. 
از دیگر برنامه‌های علمی و پژوهشی کتابخانه و موزه ملی ملک در هفته کتاب می‌توان به برگزاری نشست علمی «نگاهی به کتاب الادویه المفرده غافقی(براساس نسخه خطی پزشکی گنجینه کتابخانه ملک)»، با همکاری دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران و بنیاد دایره المعارف اسلامی، در روز چهارشنبه 25 آبان سال جاری اشاره کرد.
 

برپایی نمایشگاه‌های محیطی و مجازی
همچنین کتابخانه و موزه ملی ملک نمایشگاه‌های محیطی (فیزیکی) و مجازی از تازه‌های کتاب‌های خریداری‌شده خارجی این مجموعه را با موضوع کتاب‌های هنری و ایران‌شناسی برپا خواهد کرد.
 معرفی منتخبی از شاهکارهای گنجینه کتابخانه ملی ملک در پایگاه الکترونیک این موقوفه به نشانی (www.malekmuseum.org) و ارسال بسته‌های نمایشگاهی از آثار ارزشمند کتابخانه و موزه ملی ملک به مراکز آموزشی و فرهنگی مناطق گوناگون کشور با محوریت موضوعی «کتاب‌های کهن و نسخه‌های خطی و چاپ سنگی»، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب این مجموعه است. 
خدمات رایگان کتابخانه به پژوهشگران در زمینه ارائه تصویرهای درخواستی نسخه‌های خطی (به صورت محدود) نیز در هفته کتاب 1401 در کتابخانه و موزه ملی ملک انجام می‌شود. 
کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در حال حاضر همه‌روزه بجز روزهای تعطیل، از ساعت 8:30 تا 16:20 (پنج‌شنبه‌ها از ساعت 9 تا 16:20) در تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) پذیرای گردشگران و پژوهشگران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی