پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با هدف آشنایی با بانوان موفق کشور؛
۱۴۰۱-۰۸-۲۲

نشست «زني كه ستاره شد» در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد  

نشست «زني كه ستاره شد» با هدف آشنایی با بانوان موفق در واحد پردیس رضوان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)  برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، دكتر بي بي فاطمه حقيرالسادات، در نشست «زني كه ستاره شد» در واحد پردیس رضوان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، ضمن ارائه گزارشی از زندگي پرفراز و نشيب خود گفت: از زماني كه ارتباطم با مشهد و آستان قدس بيشتر شد و پيشنهاد خادمياري علمي به من شد، هميشه به اين فكر مي كردم كه همه چيز حرم بايد مانند غذايش باشد كه كيفيتي ديگر دارد.

وی ادامه داد: اين موضوع در پوشش، فرش، اماكن و همه جاي حرم بايد شكل بگيرد و همه چيزش بايد بهترين باشد. تصميم گرفتم از علم خودم كه نانو هست و ما در دنيا در اين علم دوم هستيم براي حرم بهترين استفاده را ببرم زیرا ما بايد ياد بگيريم كه از علممان چگونه براي رفع مشكلتمان استفاده كنيم.
 

لزوم بازيابي اعتماد به نفس در جوانان
 اين مخترع، با اشاره به اينكه نبايد در زندگي تك بعدي بود و بايد همه چيز را در كنار هم داشت، افزود: اكنون من بیش از 25 تا 30 پتنت و يو اس پتنت دارم. 8 محصول دانش بنيان، بالغ بر 180 دانشجوي دكتري و كارشناسي ارشد به جامعه تحويل داده‌ام كه پايان‌نامه‌هايشان اغلب دانش بنيان و محصولات دانش بنيان و كاملاً كاربردي بوده است.
 دكتر حقيرالسادات، تمركز ايران بر علم نانو را موجب پيشتازي آن در دنيا و كسب مقام دوم اين علم در دنيا دانست و گفت: هم اكنون، از دانشگاه‌هاي معتبر دنيا براي فرصت مطالعاتي در اين حوزه به ايران سفر می‌کنند. 
وي مشكل اصلي جوانان ايراني را ضعف در اعتماد به نفس دانست و لزوم توجه به ميراث تاريخي و برتري‌هاي مختلف و فراواني كه ايراني‌ها در سابقه خود و در حال حاضر در دنيا دارند را براي بازگرداندن اين اعتماد به نفس از دست رفته يادآور شد.

این استاد دانشگاه همچنين در بخشي دیگر از سخنان خود، آموزش كارآفريني و رويه‌ها و مراحل آن را يكي از نيازهاي دانشجويان در دانشگاه‌ها ذكر و افزود: ما ناچاريم كه دانشگاه‌هاي خود را به سوي دانشگاه‌هاي نسل 3 و 4 هدايت كنيم؛ يعني دانشگاهي كه دانش آموخته آن دغدغه كار و اشتغال نداشته باشد.
 

داشتن حجاب افتخار من است
 اين عضو هيئت علمي دانشگاه خاطر نشان كرد: با وجود تمام مشكلات، همواره به زن بودن خود و داشتن حجاب حتي در قلب بي‌حجاب‌ترين كشور دنيا افتخار کرده‌ام و هيچ گاه آن را محدوديت نمي‌دانم. وي به دانشجويان حاضر در جلسه توصيه کرد، جوانان و زنان بايد خودشان، مشكلات خودشان را حل كنند. مطالبه‌گري درست را ياد بگيرند. شما بايد براي خودتان برنامه داشته باشيد. ما هر جاي دنيا كه برويم باز هم يك ايراني هستيم و بايد به فكر ساختن ايران باشيم. در همه حال ثبات شخصيت داشته باشيد. خودتان باشيد و خودتان بايد اين شهر و كشور را بسازيد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی