پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط مدیر پژوهش‌سرای امام رضا(ع) تدارک دیده شده است؛
۱۴۰۱-۰۸-۲۳

 از اردوی فرهنگی تا مسابقه ادبی در هفته کتاب و کتابخوانی

مدیر پژوهش‌سرای امام رضا(ع) از تهیه و تدارک 6 ویژه‌برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس امام رضا(ع) خبر داد. 

به گزارش آستان نیوز، محمد سهرابی؛ ضمن اعلام این خبر، جزئیات اجرای این برنامه‌ها را تشریح کرد و گفت: پژوهش‌سرای امام رضا(ع) وابسته به بنیاد فرهنگی رضوی با همکاری مؤسسه به‌نشر برنامه «اردوی کتاب» را در این مؤسسه پیش بینی کرده است. در این برنامه، دانش آموزان با حضور در یکی از مراکز به‌نشر، ضمن خرید کتاب با ۲۵ درصد تخفیف، در کارگاه نقد کتاب نیز شرکت می‌کنند و با این حوزه فرهنگی آشنا می‌شوند. 
وی ادامه داد: در برنامه فرهنگی «گشت خبر» با هماهنگی مؤسسه فرهنگی قدس، دانش آموزان ضمن حضور در فضای روزنامه قدس، با روند تولید خبر و نحوه چاپ آن در روزنامه قدس به عنوان یکی از بزرگترین رسانه‌های مکتوب کشور آشنا شوند و از تجهیزات این مجموعه هم بازدید به عمل ‌آورند. 

سهرابی همچنین با معرفی طرح «چهارشنبه‌های فیروزه‌ای» اضافه کرد: سلسله جلسات ماهانه بررسی و تحلیل کتاب با عنوان «چهارشنبه‌های فیروزه‌ای» با حضور دانش آموزان در محل شهر کتاب مشهد برگزار خواهد شد که اولین جلسه آن طی چهارشنبه این هفته تشکیل می‌شود.  
وی، «سفیران دانش» و نیز «سفیران کتاب» را دو طرح دیگر این مجموعه معرفی کرد و توضیح داد: در طرح نخست، 30 تن از دانش آموزان کتابخوان مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول، با حضور در سایر کلاس‌ها به خوانش کتابی که خواندند، می‌پردازند. در طرح دوم که مخاطب آن 40 تن از والدین هستند، کتب کتابخانه مدرسه فرزند خود را ساماندهی خواهند کرد. 
مدیر پژوهش‌سرای امام رضا(ع) دیگر طرح پژوهش‌سرای امام رضا(ع) به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی را اعلام کرد: مسابقه داستان نویسی در سه محورِ سیره رضوی، هویت و نیز آداب اجتماعی تدارک دیده شده است. دانش آموزان شرکت‌کننده می‌توانند نسخه چاپی آثار خود را به نشانی پژوهش‌سرا و فایل اثر را به پست الکترونیکemamreza.pazhooheshsara@gmail.com و نیز به آی‌دی @imamreza_irrc در پیام‌رسان بله ارسال کنند. داستان‌های برتر در قالب یک کتاب به نام دانش آموز توسط بنیاد فرهنگی رضوی به چاپ خواهد رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

هر رأی، خط بطلانی بر نقشه‏‌های شوم و امیدهای واهی دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی هر رأی را خط بطلانی بر نقشه‌های شوم دشمنان ایران و موجب تبدیل‌ امید‌های واهی بدخواهان به یأس دانست.

تلویزیون اینترنتی