پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۲۴

ستاد مبارزه با مواد مخدر و منطقه ویژه اقتصادی سرخس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

با هدف اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی بهبودیافتگان، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، نخستین تفاهم‌نامه همکاری مشترک خود را امضا کردند.

به گزارش آستان نیوز، با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه مبارزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با مواد مخدر و انواع روان گردان‌ها، تمرکز بر ارتقاء و گسترش کمی و کیفی طرح‌های اجتماعی و همچنین استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و خصوصی در شهرستان سرخس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد فراهم خواهد شد.
این نخستین تفاهم‌نامه‌ای است که با موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در شهرستان سرخس امضاء می‌شود.


همدلی و عزم جدی دستگاه‌ها برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر
محمدرضا کلائی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در مراسم امضا این تفاهم‌نامه، همکاری نزدیک و هم‌دلانه دو دستگاه را شروعی برای انجام اقدامات جدی در جامعه با پیامدهای مثبت در شهرستان سرخس خواند.
او ادامه داد: برای افزایش اثربخشی این اقدامات که یکی از دشوار‌ترین کارها در حوزه فرهنگی و اجتماعی است، به‌صورت مشترک و تعاملی با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، همکاری خواهیم داشت.
کلائی درباره تعهدات این منطقه اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان پشتیبان و حامی این طرح در قالب کمک‌های مادی و معنوی، بستری را برای بهبودیافتگان از اعتیاد فراهم خواهد کرد.
او ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم ایجاد بستری مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را بر عهده خواهد داشت.
کلائی با تاکید بر لزوم پیمایش مستمر در جامعه برای سنجش اثر اقدامات این تفاهم‌نامه گفت: همچنین باید با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، برنامه تحولی مشترکی را برای اجرا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال جاری طراحی کنیم.
او ادامه داد: با اجرای برنامه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، می‌توان از مسیر آموزش به باورمندی و از آن طریق به تغییر رفتار رسید، چراکه هر یک تکمیل‌کننده جورچین جامعه سالم و عاری از اعتیاد است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: این منطقه در تلاش است شرایطی را ایجاد کند تا زمینه ایجاد اشتغال پایدار در بنگاه‌های تولیدی منطقه بیش از پیش فراهم شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی