پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۲۱

سیاست‌ها و اقدامات دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی اصفهان تبیین شد

نشست هم‌اندیشی به منظور تبادل‌نظر و تعامل بهتر و بیشتر بین دبیرخانه آستان قدس اصفهان و کانون‌‌های خدمت رضوی شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان؛ مصطفی حجه فروش از امضای دو تفاهم نامه جدید با آموزش و پرورش  اصفهان به منظور ارائه خدمت رضوی به مدارس خبر داد و گفت: برگزاری چهارشنبه‌های امام رضایی در مدارس با استقبال پرشور و غیر قابل وصف دانش‌آموزان مواجه شده است.

این نشست هم‌اندیشی به میزبانی دفتر خدمت رضوی شهر نجف آباد در راستای تعامل رابط‌های شهرستان‌های استان اصفهان از بیست و سه شهرستان و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان در محل سالن همایش‌های شهرداری نجف آباد برگزار شد.
در ابتدای این نشست دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان از امضای دو تفاهم نامه جدید با آموزش و پرورش به منظور ارائه خدمت رضوی به مدارس سخن گفت.
حجه‌فروش گفت: تلاش می‌شود با همراهی کانون‌های خدمت رضوی شهر اصفهان و سایر شهرستان‌ها در آینده‌ای نزدیک با ادامه حرکت فرهنگی و معنوی، عشق و محبت امام رضا(ع) را بین فرزندان و دانش‌آموزان کل استان اصفهان تعمیم و گسترش بدهیم.
در ادامه این نشست معاون دبیرخانه خدمت رضوی اصفهان به تبیین سیاست‌ها و اقدامات دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان در زمان کنونی پرداخت و اظهار کرد: با توجه به فعال نبودن سامانه خادمیاری در حال حاضر و چگونگی برطرف نمودن مشکلات ناشی از این شرایط، سامان‌دهی و راهبری امور مربوط به فعالیت‌های  کانون‌های خدمت رضوی در دستور کار قرار دارد.
 امامی در ادامه به تشریح آیین نامه جذب یاور رضوی در کانون‌های خدمت پرداخت و در خصوص دریافت و رزرو شیفت  خدمتی در مشهد مقدس، توسط خادمیاران نکاتی را بیان کرد.
وی  با تشریح اینکه در حال حاضر نرم‌افزاری توسط دبیرخانه طراحی و ساخته شده تا به وسیله آن در سراسر استان اصفهان همه خادم یاران بتوانند از طریق این نرم افزار نسبت به دریافت شیفت حرم اقدام نمایند از رابط‌های شهرستان‌ها خواست تا در این خصوص اطلاع‌رسانی دقیق و جامع انجام دهند.
امامی در خصوص لزوم عضویت تمامی خادمیاران و یاوران رضوی استان در کانال اصفهان رضوی در پیام رسان ایتا تاکید و از مدعوین خواست این مهم را از طریق پیامک و راه‌های دیگر به اطلاع تمامی خادمیاران برسانند.
معاون دبیرخانه خدمت رضوی استان افزود: برای تشکیل شبکه آموزش در سراسر استان هر کدام از شهرستان‌ها و کانون‌‌های تابعه باید یک رابط آموزش به دبیرخانه معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش‌ها به چند بخش آموزش‌های ضمن خدمت عمومی  و معرفتی، آموزش‌های تخصصی برای خادمیاران فعال در عرصه‌های تخصصی، آموزش‌های لازم برای سامانه خادمیاری، تعالیم لازم برای بانوانی که در قسمت انتظامات حریم خواهران خدمت می‌کنند و آموزش‌های لازم مربوط به مسائل روز جامعه مثل جهاد تبیین تقسیم می‌شود.
امامی در خصوص این آموزش‌ها اضافه کرد: کمیته‌هایی تشکیل شده است و در آن از ظرفیت بسیج استان، نهاد رهبری دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان، گروه معارف این دانشگاه‌ها و به طور کل مجموعه اساتیدی که در این حوزه صاحب نظر هستند استفاده خواهد شد و جلساتی برای گردآوری مطالب مورد نیاز آموزشی و ایجاد شبکه اساتید برای بسترسازی مناسب این آموزش تشکیل شده است.
معاون دبیرخانه خدمت رضوی استان اصفهان بر تعامل و همکاری کانون‌های خدمت رضوی در سراسر استان با کانون خبر و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: این همکاری و همراهی می‌تواند زمینه انعکاس سراسری خدمات و فعالیت‌های خادمیاران را فراهم سازد و موجب دلگرمی و پویایی بیشتر آنان شود.
 با توجه به لزوم هماهنگی و تعامل بیشتر رابط‌های کانون‌های خدمت رضوی و مسئولان عرصه‌های تخصصی دبیرخانه آستان قدس، تعدادی از اعضا، طی توضیحاتی مواردی را جهت ارتقای خدمات مربوط در این حوزه‌ها خاطرنشان کردند.
در ادامه این نشست، تنی چند از رابط‌های شهرستان‌ها به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند. در پایان نشست نیز مسؤلان دبیرخانه آستان قدس اصفهان به پرسش‌ها پاسخ دادند.
لازم به ذکر است در بخشی از این مراسم، حکم سرپرست معاون کانون‌های خدمت رضوی دبیرخانه آستان قدس در اصفهان به محسن منتظری اهدا شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی