پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۲۳

آموزش درسی و قرآنی خادمیاران اصفهانی به دانش آموزان

دبیر کانون های خدمت رضوی اصفهان از انعقاد تفاهم نمایندگی آستان قدس با آموزش و پروش و ایجاد کانون های خادمیادی در این اداره کل خبر داد و افزود: با ایجاد این دفتر خادمیاری، برنامه های فرهنگی و آموزشی مدارس از طریق این دفتر سازماندهی خواهد شد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، مصطفی حجه فروش با اشاره به اینکه تفاهم نامه در چند فصل منعقد شده است، افزود: برگزاری کلاس های تقویتی برای افراد دانش آموزان ضعیف، یکی از این سرفصل هاست. دانش آموزان  در خود مدارس ثبت نام می کنند و مربیان و  معلمان خادمیار در این طرح، دروس مختلف را به دانش آموزان آموزش می دهند.
دبیر کانون های خدمت رضوی اصفهان آموزش قرآن در مدارس  را یکی دیگر از سرفصل عنوان کرد و افزود:  برنامه های قرآنی هم در مدارس معمولی و هم در مداری اختصاصی دارالقران برگزار می شود. این آموزش ها در زمینه های مختلف مثل آموزش روخوانی، روان خوانی، ترتیل و حفظ قران کریم توسط خادمیاران مربی در این مدارس ارائه می شود. این کلاس ها در نوبت عصر مدارس برگزار شده و دانش آموزان می توانند از این کلاس ها استفاده کنند.
وی با اشاره به شروع طرح آموزش قرآنی از ناحیه 4 آموزش وپروش استان گفت: این طرح به صورت آزمایشی از این ناحیه و از مدرسه قرآنی بشارت در زینبیه اصفهان شروع شده و دانش آموزان در این کلاس ها شرکت می کنند.
حجه فروش ادامه داد: در کنار آموزش درسی وقرآنی دانش آموزان، برگزاری کلاس های تربیتی ومشاوره، سبک زندگی و تربیت فرزند هم برای والدین توسط کانون خادمیاری مشاوره در مدارس برنامه ریزی شده است.  
وی با تاکید بر اینکه می توانیم همه مدارس را پوشش دهیم گفت: در حال حاضر برای برطرف کردن نقاط ضعف، برنامه از ناحیه 4 شروع شده است و به مرور در سایر نواحی اجرا می شود. همچنین برای برگزاری این برنامه ها در شهرستان ها هم توسط کانون های خادمیاری در حال برنامه ریزی هستیم.


آموزش ها کاملا رایگان ارائه می شود
لیلی کریمی رابط قرآنی کانون خادمیاری ناحیه 4 در خصوص اجرای این برنامه در این ناحیه گفت: با توجه به کرونا و دوری دانش آموزان از مباحث قرآنی ایده اجرای آموزش قرآن در مدارس به ذهن رسید وبا پیگیری و مطرح کردن موضوع در مدارس و استقبال شدید مربیان پرورشی مدارس، برنامه آموزش قرآن شروع شد.
وی در ادامه افزود: با بررسی میدانی و نیازسنجی در مدارس مجوزهای لازم از اداره کل آموزش و پرورش کسب و برنامه از دبستان دارالقرآن بشارت شروع شد و در حال حاضر بخشی از ثبت نام ها آغاز شده است.
وی در ادامه افزود: در این مدرسه، مباحث ابتدایی آموزش قرآن، مفاهیم نهج البلاغه، ترتیل، قرائت، تجرید، مفاهیم و تفسیر قرآن و علاوه بر این آموزش ها برای همه سنین برای پسران آموزش مکبری و مداحی هم خواهیم داشت.
کریمی با تاکید بر اینکه این آموزش‌ها کاملا رایگان ارائه می‌شود، گفت: مربیان آموزش مباحث قرآنی از کانون تخصصی قرآن و همگی خادمیاران استان قدس هستند. بعضی از این مربیان از اساتید  کشوری قرآن کریم هستند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس های ورزشی ویژه پسران و کلاس های هنری ویژه دختران در کنار آموزش قران، اظهار داشت: به دلیل گستردگی منطقه و مشکلات عبور و مرور قرار است آموزش ها، به مدارس مختلف منتقل بشود واین کلاس ها در سایر مدارس ناحیه 4 و با گستردگی بیشتری برگزار شود.
کریمی همچنین از برگزاری کلاس های با موضوع معرفت و سیره امام رضایی برای والدین در حاشیه برگزاری کلاس های آموزش قران خبر داد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی