پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۲۵

«سفیران کتاب» در مدارس امام رضا(ع) تقدیر شدند 

امروز در مراسمی با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی از جمعی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی مدارس امام رضا(ع) در محل این بنیاد تجلیل به عمل آمد.

به گزارش آستان نیوز، در این برنامه که صبح امروز به همت بنیاد فرهنگی رضوی انجام شد، از جمعی از مادران دانش آموزان واحدهای مختلف مدارس دخترانه و پسرانه امام رضا(ع) که در قالب طرح «سفیران کتاب» که توسط همکاری پژوهش‌سرای امام رضا(ع) در زمینه‌های جانمایی کتاب‌ها، ساماندهی کتابخانه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین دانش آموزان مدرسه همراهی و مساعدت نشان دادند، تقدیر شد.  
سیدمحمدصادق علی پرست مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در این جلسه ضمن ابراز خشنودی از هم‌افزایی مادران در قالب این طرح و تاکید بر ظرفیت های اولیای دانش آموزان در کنار کادر مدارس امام رضا(ع) به منظور گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گفت: نگرش، انگیزه و تایید مادران به مسیر زندگی فرزندان سمت و شکل می‌دهد. وقتی مادر در حوزه فرهنگی فعال و کتابخوان باشد، طبیعی است که کودک نیز در جهت عقلانیت و کمال رشد می‌کند. 
وی همچنین با اشاره به این نکته که طبق تحقیقات 6 دقیقه مطالعه کتاب، 64 درصد استرس و نگرانی را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: کتابخوانیِ مادر روی رشد فکری، روحی، کلامی و رشد مغزی او اثرگذار است. تاکید اسلام بر نقش مادران و جایگاهی که به او اعطا کرده که «بهشت زیر پای مادر است»؛ به واسطه همین نقش آفرینی مؤثر مادران در تربیت نسل آینده است. 
علی پرست همچنین بیان کرد: مادر که کتابخوان باشد، پایگاه فرهنگی خانواده ارتقا پیدا می‌کند و این یعنی پرورش نسل فرهیخته که مسیر تعلیم و تربیت را در گام‌های بعدی هموار می‌کند. این تلاش و فعالیت را به عنوان سرمایه معنوی تلقی کنید چون ثواب آن اول عاید خود شما خواهد شد و خدا هم به آن برکت خواهد داد.      
وی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت مادران در ساماندهی کتابخانه‌های مدارس پس از دو سال دوران کرونا افزود: این مایه خوشوقتی و افتخار ماست که اولیای دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) یک پای کار فرهنگ‌سازی و مطالعه هستند و امیدواریم این مادران فعال، سرخط ایجاد یک شبکه توسعه دانایی بین سایر والدین مدرسه باشند و این حرکت فرهنگی آغازگر یک تحول اثرگذار بوده و به عنوان مدل به دیگر مدارس ارائه شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی