پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۲۵

برگزاری نشست علمی در محضر نهج‌البلاغه دردر دانشگاه امام رضا(ع)

سلسله نشست‌های علمی دوره تربیت مربی علوم و معارف نهج البلاغه با عنوان در محضر نهج‌البلاغه در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز در این همایش که عصر سه شنبه 24 آبان برگزار شد، حجت الاسلام حميد رضا مهدوی ارفع با اشاره به اهمیت تربیت سیاسی، گفت : امام علی(ع) فرزندان خود را چه از لحاظ اعتقادی و اخلاقی و چه از لحاظ سیاسی و بصیرتی به بهترین شکل تربیت می کردند چنانچه مسائل سیاسی و اجتماعی بیشترین سهم را در بین خطبه های نهج‌البلاغه دارند.
وی با بیان اینکه تربیت به معنای رشد و پرورش استعدادها است، افزود : این آگاهی های سیاسی، ضرورت دوره زندگی و امامت امام علی(ع) بود و امروز هم این نیاز وجود دارد. امام علی (ع) در نهج البلاغه به اهمیت تربیت سیاسی در آخر الزمان و دوره غیبت امام زمان (عج) اشاره کرده اند که این امر شباهت های زیاد دوره فعلی با صدر اسلام را نشان می دهد. ائمه اطهار (ع) در راه تربیت دینی و سیاسی تلاش های بسیاری کردند و نتایج بسیار زیادی هم داشته است.
 

سلسله نشست‌های علمی دوره تربیت مربی علوم و معارف نهج البلاغه با عنوان در محضر نهج‌البلاغه


مهدوی ارفع با اشاره به یکی دیگر از شباهت های این دو دوره ادامه داد :در هر دو دوره افرادی که برای استقرار حاکمیت تلاش کردند، بعد از به نتیجه رسیدن حکومت، از کار خود پشیمان شدند که این مسئله به سبب عدم تربیت سیاسی درست است. بی بصیرتی سبب می شود حتی معنویت انسان هم به دشمن او تبدیل شود و شیطان با سواستفاده از همین مسئله از راه معنویت وارد زندگی انسان شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه ما در جامعه فاقد یک طرح مناسب برای پیاده سازی نظام تربیتی هستیم، افزود : امام علی (ع) عالم به زمانه خود و عالم به قدر خود بودن را لازمه به نتیجه رسیدن کارها می دانند، اما متاسفانه یکی از دلایلی که برخی امور در کشور ما به نتیجه لازم نمی رسد، این است که در اجرای آنها به زمانه و موقعیت توجه نمی شود.
 این خبر حاکی است، بخشی از این نشست به پرسش و پاسخ دانشجویان اختصاص داشت و سوالاتی با محوریت نهج البلاغه و مسائل سیاسی مربوط به آن مطرح شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی