پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۲۵

کارگاه آموزشی ویژه مشاوران وقف و نذر حرم مطهر رضوی برگزار شد

رئیس اداره توسعه و ترویج وقف و نذر بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از برگزاری کارگاه آموزشی ادواری ویژه مشاوران مستقر در دفاتر راهنما و مشاوره وقف و نذر حرم مطهر رضوی در بیمارستان منتصریه خبر داد.

محمود احمدی زرمهری در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: دفاتر راهنما و مشاوره وقف و نذر در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی  اصل ۲۷ و نظام راهبری موقوفات، وظیفه راهنمایی و ارائه مشورت به زائران و مجاوران را برعهده دارند که به دلیل ارادت به ساحت قدسی حضرت رضا علیه السلام تمایل به وقف، صلح یا هبه اموال منقول یا غیرمنقول را دارند.


آشنایی با کارکردهاي خدمات بهداشتی و درمانی حوزه سلامت آستان قدس رضوی
او درباره اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی تصریح کرد: در این دوره سعی شده است مشاوران با کارکردهاي خدمات بهداشتی و درمانی حوزه سلامت آستان قدس رضوی و همچنین خدماتی که بر محور منابع وقفی ارائه می‌شود، آشنا شوند.
رئیس اداره توسعه و ترویج وقف و نذر بنیاد بهره‌وری موقوفات ادامه داد: تشریح و تببین این موضوع که آستان قدس رضوی در حوزه درمانی چه خدماتی را با عواید موقوفات طی سده‌های گذشته به جامعه ارائه داده، موضوع مهم دیگری است که امروز به آن پرداخته شد، چراکه زمانی مشاوران می‌توانند مشاوره کامل‌تر و موثرتری را به مخاطب ارائه دهند که شناخت کاملی از مجموعه آستان قدس رضوی داشته باشند.
احمدی زرمهری، بیمارستان منتصریه را یکی از نمونه وقف‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: این بیمارستان موقوفه مرحومه رابعه قهرمان ملقب به احترام‌السلطنه است.
او ادامه داد: این مجموعه درمانی، مرکز مهمی در رابطه با موضوع پیوند اعضا در شرق کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر خدمات شایان توجهی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد. بیمارستان منتصریه دارای موقوفات منفعتی متعددی است که دایر و آباد بوده و می‌تواند بخشی از هزینه‌های بیمارستان را تامین کند.


توسعه و ترویج سنت حسنه وقف
احمدی زرمهری، وقف را با سابقه‌ترين ميراث ارزشمند اسلامي دانست و اظهار کرد: اگر درایت و بصیرت واقفان گذشته نبود، ما امروز مفتخر به تشکیلات اداری عظیم آستان قدس رضوی با کارکردهای متنوع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد وقفی جهان اسلام نبودیم.
او توسعه و ترویج سنت حسنه وقف را وظیفه مدیریت توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی عنوان کرد. 
احمدی زرمهری ادامه داد: تمامی واحدهای تابعه آستان مقدس رضوی نیز با شناسایی خیران می‌توانند مدیریت توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی را در اجرای این مهم یاری کنند تا سرآمد ارائه‌دهنده بهترین خدمات به زائران و مجاوران عزیز باقی بمانیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی