پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)،
۱۴۰۱-۰۸-۲۵

«دوست‌داران كتاب» در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گرد هم آمدند

    همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی و به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، محفل «دوست‌داران كتاب» برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، توحيد كريمي مدير مجموعه کتاب و کتاب خوانی «بوكزسيتو»، در این محفل ادبی به عادت‌ سازی فرهنگ كتاب‌خواني اشاره کرد و گفت: عادت‌سازي، انرژي كار را صفر مي‌كند، گويي فردي كه كپي شماست، كار را انجام مي‌دهد.
وی همچنین به عملكرد مغز و فرمول عادت‌سازي در مغز اشاره و اظهار کرد: عادت همچون آب خوردن است كه انجام مي‌دهيم و از ما انرژي نمي‌برد اما رفتار هدفمند نیاز به انرژي دارد.
کریمی با بیان اینکه تحقيقات علمي نشان مي‌دهد بيش از نيمي از رفتارها را عادت تشكيل مي‌دهد، ادامه داد: اگر اين عادت‌ها ارتقا پیدا کند رشد چشمگيري مي‌يابد. ابتدا انسان عادت‌ها و سپس عادت‌ها انسان را مي‌سازند. عادت‌هاي كوچك اگر مثبت باشند، فرد را رشد مي‌دهند.
وی تصریح کرد: مغز به دنبال بقاي ماست و با ترشح كورتيزول ما را از خطر مرگ نجات مي‌دهد. عادت رفتاري است كه مسير عصبي مغز را تكرار مي‌كند. عادت‌هاي خوب يا بد حالت دومينويي دارند يعني بعد از يك عادت خوب، عادت خوب بزرگتر ايجاد مي‌شود. وی مطالعه كتاب عادت‌هاي خرد، را براي آشنایی با روش عادت‌سازي معرفي کرد و گفت: اين كتاب چگونگي خلق عادت را اعم از محرك، توانايي و انگيزه دانسته که به رفتار منجر می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی