پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۲۹

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان موزه ملی ملک و موزه دفاع مقدس

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی میان کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منعقد شد. 

به گزارش آستان نیوز، این تفاهم‌نامه با هدف گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و برگزاری رویدادهای مشترک، به ویژه در حوزه حفظ و صیانت و معرفی میراث ملموس و میراث ناملموس با حضور محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدقاسم ناظر مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آبان ماه سال جاری در تهران امضا شد. 
بدین ترتیب این دو مجموعه فرهنگی متعهد شدند با نهادینه‌کردن فرهنگ و ارزش‏های هویتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جبهه مقاومت، زمینه‌های همکاری‌های مشترک فرهنگی در حوزه‌های مشترک و مرتبط کاری به ویژه در زمینه‌های فرهنگ، تمدن و هنر ایرانی- اسلامی را فراهم آورند.
«برگزاری نشست‌های علمی، هنری، سمینار، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سخنرانی‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های مشترک و آثار مربوط به فرهنگ، تمدن و هنر ایرانی- اسلامی»، «همکاری و هم‌افزایی با ارائه دستاوردهای موزه‌ای، کتابخانه‌ای، اسنادی و حفاظت فنی دو مرکز به یکدیگر»، از جمله محورهای این همکاری مشترک است. 
همچنین می‌توان از «پیگیری برنامه‌های مشترک با محوریت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حضرت رضا(ع) و وقف میراث ماندگار»، «پیگیری برنامه‌های مشترک با محوریت هنرهای سنتی و هنرمندان متأثر از جریان جنگ تحمیلی (از جمله کارگاه‌های آموزشی و تجلیل از هنرمندان)» و «همکاری در برنامه دریافت و اهدای کتاب در حوزه‌های وقف و نذر و اهدا به مناطق محروم در اقدام‌های مشترک»، به عنوان دیگر بندهای همکاری در این تفاهم‌نامه نام برد. 
شایان ذکر است، کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال 1316 شمسی بر بارگاه ملکوتی رضوی وقف شده است و در حال حاضر در تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) آماده خدمات‌رسانی به گردشگران و پژوهشگران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی