پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی تشریح کرد 
۱۴۰۱-۰۹-۰۳

جزئیات برگزاری کنگره ملی شهید مدرس(ره)

مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی، اظهار کرد: تلاش می‌شود برنامه‌هایی که برای هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) پیش‌بینی شده در معرفی بهتر شخصیت این شهید و عالم مجاهد اثر گذار باشد.

به گزارش آستان نیوز، علی محمد سرابی در نشستی خبری که به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس در محل زیارتگاه این عالم ومجاهد فقید برگزار شد، بیان کرد: مشی، حرکت انقلابی و مقاومت بی‌نظیر شهید مدرس برای بسیاری از بزرگان که پایه‌گذار انقلاب اسلامی بودند درس‌آموز بوده است. تأثیرپذیری از مشی و منش شهید مدرس(ره) در کلام و مرام امام راحل مکرراً مشاهده می‌شد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم در آستان قدس رضوی به این شهید بزرگوار خدمت می‌کنیم، اظهار کرد: امیدواریم شخصیت‌های انقلابی و مدیران کشور از روش و راه مجاهد شهید الگو بگیرند.

سرابی عنوان کرد: آنچه در برنامه‌های بزرگداشت شهید مدرس به‌عنوان محور قرار می‌گیرد، تبیین و معرفی بیشتر ارزش‌هایی است که شهید مدرس به دنبال آن بودند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این بزرگ‌مرد عرصه دین و سیاست با مبارزات طولانی‌مدت و جهاد سختی که در دوران خفقان رضاشاهی داشتند، شیرینی این سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی را نچشیدند، اما به‌حق سهم بزرگی در شکل‌گیری نظام اسلامی داشتند و برماست که افکار و اندیشه‌های متعالی این شهید را به نحو احسن در جامعه معرفی و نشر دهیم.
وی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در خصوص برگزاری کنگره ملی شهید مدرس، گفت: مقدمات شکل‌گیری دبیرخانه دائمی علمی و اجرایی این کنگره در حال فراهم شدن است و امیدواریم بتوانیم در قالب این کنگره افکار و اندیشه‌های سیاسی، فقهی و اعتقادی شهید مدرس را در گام نخست بازشناسی و در ادامه نسبت به تبیین، ترویج و نشر این افکار تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه افکار و اندیشه‌های شهید مدرس برای امروز جامعه اسلامی، جهان اسلام و محور مقاومت می‌تواند اثرگذار و راهگشا باشد، گفت: اگرچه نتیجه مبارزات در زمان خودش شاید به‌ظاهر آن طور که باید به چشم نیاید، اما حرکت مدرس، پایه‌گذاری یک جریان و تربیت نسلی بود که چندین سال بعد آن آرمان‌ها محقق می‌شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی تصریح کرد: امیدواریم در این مقطع حساس تاریخ در تحقق تمدن نوین اسلامی که از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی بوده، قدمی برداریم که در این زمینه اندیشه‌های بزرگانی همچون شهید مدرس اگر به‌ درستی تبیین شود می‌تواند در این مسیر درس‌آموز باشد.

در ادامه محمد یعقوبی مدیر مجتمع زیارتگاه شهید مدرس(ره) با تشریح ویژه برنامه های سالگرد، عنوان کرد: هم‌زمان با هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت شهید مدرس برنامه‌های مختلفی در محل آرامگاه پیش‌بینی شده است‌.
 

برگزاری اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس خراسان رضوی

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده به‌منظور بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهید مدرس در کاشمر، گفت: آیین بزرگداشت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس همچون سنوات گذشته در روز ۱۰ آذرماه با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم در زیارتگاه این مجاهد شهید برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس(ره) به نام روز مجلس نام‌گذاری شده و همه‌ساله بزرگداشت این عالم شهید در زیارتگاهش در شهر کاشمر برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال نیز مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) با سخنرانی یکی از نواب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور شاعران برجسته کشوری، غبارروبی گلزار شهدا، اقامه نماز جمعه این هفته کاشمر در زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره)، گردهمایی بسیجیان هم‌زمان با روز بسیج، کرسی تلاوت رضوی با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی، جشن سالروز ولادت حضرت زینب(س)، غبارروبی ضریح شهید مدرس(ره)، مراسم دعای روح‌بخش کمیل، دعای ندبه به همراه پخش مستقیم از شبکه یک و کارگاه مدرس شناسی با حضور طلاب بین‌المللی جامعةالمصطفی و روحانیون و اساتید دانشگاه و تبیین شخصیت شهید مدرس مهم‌ترین برنامه‌های امسال سالگرد شهادت شهید مدرس(ره) در کاشمر است.

مدیر مجتمع زیارتگاه شهید مدرس(ره) ادامه داد: با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان منطقه کارگاه‌های قصه‌گویی و مدرس شناسی از پنجم تا ۱۰ آذرماه در محل زیارتگاه شهید مدرس برگزار می‌شود.

یعقوبی بیان کرد: برای معرفی بیشتر شخصیت شهید مدرس تاکنون چندین فراخوان ملی داستان نویسی، شعر و... اعلام شده است، همچنین تاکنون ۱۶ اثر علمی ویژه گروه‌های مختلف سنی در حوزه‌های مختلف چاپ شده و در اختیار دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی