پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۰۴

مسئولیت اجتماعی با نگاه دینی در مدرسه عالی فقاهت بررسی شد

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی اجتماعی گفت: مسئولیت اجتماعی با نگاه دینی پشتوانه قوی تری دارد و یک بخش از این پشتوانه تقوا است. 

به گزارش آستان نیوز، در نشست علمی بر کرانه فقه با موضوع تفاوت مسئولیت اجتماعی و مسئولیت مدنی در نگاه دینی که در مدرسه عالی فقاهت وابسته به آستان قدس رضوی در سوم آذر ماه با حضورجمعی از طلاب برگزار شد، آیت الله احمد مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت مدنی یعنی جبران خسارت رفتار زیان بار یا تعهد حقوقی یک نفر به دیگری وقتی خسارتی وارد شده باشد و شخص آن را باید جبران کند. 
وی افزود: در مسئولیت مدنی مجازات جبران خسارت است و متضرر حق صلح دارد و خسارت می تواند تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. 
این استاد دروس عالی حوزه علمیه در تفاوت مسئولیت مدنی با اجتماعی اظهار داشت: هر شرکت، گروه، سازمان یا نهادی در رفتار با جامعه بین منافع خود و جامعه تعادل برقرار کند و کاری کند که تولید، خدمات و یا برنامه هایش منافع جامعه را به خطر نیندازد به نوعی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده است. 

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سطح مسئولیت اجتماعی خیلی بزرگ است و عنصر توازن و تعادل در مسئولیت اجتماعی شکل می گیرد یا اساسا مسئولیت اجتماعی آمده است تا بین جامعه و منافع گروه ها تعادل برقرار کند. 
آیت الله مبلغی گفت:مسئولیت اجتماعی با نگاه دینی پشتوانه قوی تری دارد و یک بخش از این پشتوانه تقوا است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی