پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۰۵

از مدرسه آرایی تا تجلیل از معلمان رزمنده در مدارس امام رضا(ع) ویژه هفته بسیج

گرامیداشت هفته بسیج، فرصتی برای بازتعریف مفاهیم والای بسیج، اهداف و آرمان‌های این تشکل مردم نهاد و ارج نهادن به ازخودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های بسیجیان و ایثارگران از دوران دفاع مقدس تا امروز در قالب ویژه برنامه‎های مدارس امام رضا(ع) است.  

 به گزارش آستان نیوز، بسته فرهنگی دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد یک به مناسبت هفته بسیج از تجدید میثاق با شهدا و حضور بر مزار شهدای گمنام طرقبه همراه با برنامه روایت‌گری آغاز می‌شود و با دعوت از مادر شهید به مدرسه، برگزاری جلسات بصیرت‌افزایی با موضوع اغتشاشات اخیر کشور و همچنین جلسات « گفتمان‌ جهاد تبیین» ویژه دانش آموزان ادامه پیدا می‌کند. 

تجدید میثاق با آرمان‌ها
ویژه برنامه‌های فرهنگی ابتدایی پسرانه امام رضا(ع) واحد 2 با هدف تجدید میثاق دانش آموزان با آرمان‌های انقلاب و اسلام تدارک دیده شده و شامل هم‌خوانی سرود «عمار» در برنامه صبحگاه،  ملبس شدن دانش آموزان به فرم بسیج،  اهدای کارت بسیج به شماری از دانش آموزان،  غبارروبی مزار شهدا، برگزاری پویش «ایران قوی»،  برگزاری مسابقه‌های ورزشی و کتاب‌خوانی در طول هفته بسیج،  رزمایش کمک مؤمنانه است.  

آشنایی با یادگاران دوران حماسه و جهاد
تجلیل از دبیر درس دفاعی در مقام رزمنده و ایثارگر، دعوت از جواد آزاد؛ آزاده و جانباز سرافزار و راوی دفاع مقدس، استفاده دانش آموزان از تئاتر «از عشق تا دمشق»، اعزام دانش آموزان به گلزار شهدای بهشت رضا(ع) و بازدید از مجموعه نمایشگاهی «جبهه همین نزدیکی» شماری از ویژه برنامه های متوسطه دوره اول پسرانه امام رضا(ع) واحد 3 به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامیداشت بسیج است.  |

فرهنگ‌سازی مصادیق بسیج در کلاس 
ابتدایی دخترانه امام رضا(ع) واحد 5و17 نیز تدارک متفاوتی برای این هفته دیده است. مانور بسیج همراه با اجرای سرود «رفیق شهیدم» توسط همه دانش آموزان در برنامه صبحگاهی به اجرا گذاشته می‌شود. همچنین در این هفته برنامه « بسیج کلاسی» با هدف طرح موضوعات کار جهادی بین دانش آموزان به اجرا در می‌آید. هفته بسیج در این واحد با شعار «کمک به دوستان و مخالفت با دشمنان» آغاز می شود، شاگردان شال بسیجی می‎اندازند و هر یک از دانش آموزان هر طور که می‌توانند به دوستان‌شان کمک می‌کنند. 

روحیه حماسه در مدرسه
فضاآرایی مدرسه، پخش نواهای حماسی مرتبط با ایام هفته بسیج زمان زنگ تفریح دانش آموزان، پخش مستندهای کلاسی، اردوی بازدید از مجتمع آیه‌ها همراه با نمایش دانش آموزی و معرفی فرمانده جدید بسیج از جمله برجسته ترین ویژه برنامه های دبیرستان پسرانه واحد 10 امام رضا(ع) هستند. 

آغاز هفته‌ای معطر به شهیدان 
برنامه‌های هفته بسیج در دبیرستان پسرانه امام رضا(ع) واحد 11و15 در شهرستان چناران نیز با غبارروبی مزار شهدا متبرک شده و با مسابقه ادبی «دل‌نوشته‌ای برای رفیق شهیدم»، برگزاری مسابقات فوتسال یادواره شهید محمدرضا کشاورز، برپایی محفل انس با قرآن با همکاری دارالقرآن شهرستان چناران و نیز تقدیر از دانش‌آموزان فعال در تشکل بسیج دانش آموزی پیگیری می‌شود.  

یادواره شهدای والامقام انقلاب 
پخش سخنرانی مقام معظم رهبری در فضای دبستان پسرانه امام رضا(ع) واقع در شهرستان سرخس و نیز برگزاری یادواره شهدای والا مقام روستای شهید پرور شیرتپه در مسجد امام حسین(ع) با حضور مسئولین شهرستان، از جمله تدارکات این واحد است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی