پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با همکاری دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم و دانشگاه عالی دفاع ملی
۱۴۰۱-۰۹-۰۵

اولین پیش نشست کنگره بین المللی نظم نوین جهانی در قم برگزار شد

اولین پیش نشست کنگره بین المللی نظم نوین جهانی با موضوع دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در تغییر هندسه جهانی با همکاری دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم و دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، اولین پیش نشست گنگره بین المللی نظم نوین جهانی با موضوع دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در تغییر هندسه جهانی در دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در سوم آذر1401 برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام علیرضا قائمی نیا دانشیار پژوهشکده حکمت و دین پژوهی گفت: تکنولوژی، سیاست، قدرت و سایر عناصر یک جامعه با فرهنگ در تناسب هستند و در میان این عناصر باید پرسید فرهنگ چه نقشی دارد و سازوکار آن چیست. وی افزود: فرهنگ، سیاست، اقتصاد و سایر عناصر جامعه خیلی در هم تنیده هستند و فقدان هر یک به دیگری آسیب می رساند.
 قائمی نیا ادامه داد: به نظر می رسد فرهنگ با همه درهم تنیدگی که ایجاد می کند یک نقش هویت بخشی دارد. قدرت، سیاست و تکنولوژی باید یک هویت داشته باشد و فرهنگ با هویتی که دارد در استفاده از قدرت و سیاست، آن ها را جهت می دهد. 
دانشیار پژوهشکده حکمت و دین پژوهی عنوان کرد: تناسب هویت با سایر ارگان های جامعه مثل نسبت روح با بدن است و تفاوت هر جامعه را نوع فرهنگ و هویت جامعه مشخص می کند.
شایان ذکر است، این کنگره با همکاری دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم و دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار می شود که قبل از برگزاری آن، سلسله پیش نشست های معنویت، مهدویت و موعود(عج) با موضوعات مختلف در دستور کار دبیرخانه این کنگره قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی