پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۰۶

دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در پویش نذر کتاب شرکت کردند

«چه خوبه، بعضی از اون کتاب‌هایی که می‌تونین هدیه کنین، به افرادی که توان تهیه و خوندن کتاب ندارند، هدیه بدید. به همین سادگی توی یه کار جمعی سهیم بشیم و با اهدای کتاب، یه عده دانش آموز رو خوشحال کنیم».

به گزارش آستان نیوز، هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای خرید، مطالعه و اهدای کتاب است و به همین مناسبت مدارس امام رضا(ع) اقدام به راه‌اندازی پویش‎های فرهنگی با نقش‌آفرینی محوری دانش آموزان جهت جمع‌آوری کتاب و اهدای حدود 900 جلد کتاب در عناوین متنوع به مدارس مناطق کم برخوردار کردند.

کمک به تکمیل کتابخانه 
متوسطه دوره اول پسرانه امام رضا(ع) واحد 3 در قالب پویش «نذر کتاب» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین دانش آموزان، موفق شد 170 جلد کتاب از بین دانش آموزان واحد خود برای اهدا به مدرسه‌ای کم بضاعت در حاشیه شهر جمع‌آوری و جهت تکمیل کتابخانه این مدرسه تقدیم کند. 

مشارکت در نذر دانایی
مدیر و معاونین پرورشی ابتدایی دخترانه امام رضا(ع) واحد 5و17 ضمن تدبیر پویشی فرهنگی در ایام هفته کتاب و کتابخوانی، تلاش کردند که فرهنگ مطالعه و دانایی را به همه ایام سالِ دانش آموزان تسری دهند. با ترتیب دادن پویش «نذر دانایی؛ نذر کتاب»، همه دختران مدرسه در این نذر فرهنگی مشارکت داده شدند و در نهایت، ۶۲ کتاب در مضامین مختلف داستانی، علمی، آموزشی و تعدادی کتاب مرجع به ارزشی معادل یک میلیون ریال جمع‌آوری شد. کتاب‌های اهدایی جهت استفاده ۱۶۰ دانش آموز مدرسه‌ای واقع در روستاهای حاشیه شهر مشهد به آنها تقدیم شد.  

سهمی از خیر ماندگار
متوسطه دوره اول دخترانه امام رضا(ع) واحد 6 نیز در قالب طرحی با عنوان «خیر ماندگار» از دختران دانش آموز خود در هفته کتاب دعوت کرد تا با اهدای یک یا چند جلد کتاب سهمی در نشر دانایی و آگاهی داشته باشند. دانش آموزان این واحد که مرتباً در طرح‌های عام المنفعه و فرهنگی مشارکت نشان می‎دهند، این بار نیز سهم خود را با اهدای ۳۵۰ جلد کتاب تربیتی، آموزشی و کمک آموزشی به دانش آموز همشهری خود پرداختند. کتب جمع آوری شده از طرف آموزشگاه به یکی مدارس منطقه محروم حاشیه شهر مشهد اهدا شد. 

همدلی با کتاب
به علاوه، دختران متوسطه دوره دوم امام رضا(ع) واحد 7  به منظور نشان دادن حس همراهی و همدلی خود با همشاگردی‌های خود در سایر مدارس شهر مشهد در پویش نذر و اهدای کتاب مشارکت کردند و تعداد 300 جلد کتاب با عناوین آموزشی، داستانی، اعتقادی، اخلاقی، کودکانه و مذهبی را تحویل مربیان پرورشی مدرسه کردند تا به‌دست دوستان علاقه‌مند به کتاب آن ها در مدرسه‌ای کم برخوردار برسد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی