پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۰۷

85 مرکز آموزشی و فرهنگی در کشور تحت پوشش برنامه «زنگ کتاب» کتابخانه‌های رضوی

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: بیش از 85 مرکز علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور تحت پوشش برنامه‌های زنگ کتاب کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی قرار دارند. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی، از برگزاری برنامه زنگ کتاب در مدارس و مراکز آموزشی به عنوان یکی از مطالبات و تاکیدات مقام معظم رهبری نام برد و گفت: ایشان از برگزاري يك زنگ به نام زنگ كتاب در مدارس به عنوان آرزوي خود نام برده‌اند.
وی، برنامه زنگ کتاب که بر پایه شعار «کتابخانه‌های بدون دیوار» شکل گرفته است را تلفیقی از خوانش و معرفي كتاب، قصه گويي خلاق و برگزاری مسابقه عنوان کرد. 
حسینی افزود: این برنامه برای افزایش توانمندی فردی و اجتماعی افرادی که کمتر امکان حضور در کتابخانه را دارند به صورت هدفمند به معرفی منابع جذاب، پرکشش و استاندارد با محوریت معارف اسلامی، متناسب با مخاطبان خود می‌پردازد.
وی تصریح کرد: سعی ما بر اين است كه بتوانيم با دعوت از طیف‌های مختلف جامعه به مطالعه، به زندگی افراد عمق و معنا بخشیم و در سايه منابع ارزشمند كتابخانه حضرت رضا(ع)، آگاهی، خرد و دانش را به مردان و زنان آينده اين مرز و بوم هديه كنيم.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مراکز بهزیستی همچون خانه سالمندان، مرکز دختران آفتاب، مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و زنان رانده شده از جامعه، خیریه‌ها، مدارس دخترانه و پسرانه در سطوح مختلف و مراکز آموزشی و فرهنگی، مساجد و توجه به مناطق کم برخوردار را بخش‌هایی از جامعه هدف در برگزاری برنامه زنگ کتاب عنوان کرد.  
آستان قدس رضوی با وجود کتابخانه مرکزی مستقر در حرم مطهر رضوی،23 کتابخانه در سطح شهر مشهد، 16 کتابخانه در شهرستان‌ها، 9کتابخانه تخصصی و 11 کتابخانه موقوفه ای، با تبیین و اجرایی کردن برنامه‌های مختلف همچون زنگ کتاب تلاش داشته است در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گام بردارد.
شایان ذکر است، اجرای برنامه زنگ کتاب با هدایت مرکز ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و به همت کتابداران کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها صورت می‌پذیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی