پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۰۷

کمک ۲ میلیارد ریالی خیران آران و بیدگلی به کانون‌های رضوی

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل از کمک یک میلیارد و ۹۳۳ میلیون و ۳۲۶ هزار ریالی خیران این شهرستان به محرومان در آبان ماه خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، عباس آذرباد افزود: کل کمک‌های نقدی و غیر نقدی از سوی خادمیاران و خیران رضوی در شهرستان آران و بیدگل ۲ میلیارد ۸۱ میلیون و ۱۳۶ هزار ریال بود که ۵۲ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال آن از سوی خادمیاران، یک میلیارد و ۹۳۳ میلیون و ۳۲۶ هزار ریال توسط خیران و ۹۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال آن به همه خیران در راستای محرومیت زدایی تامین و هزینه شد.
وی انجام کمک‌های نقدی و غیر نقدی در قالب ۲۰۲ فعالیت و ۴۰۶ ساعت را یادآور شد و گفت: این فعالیت‌ها با مشارکت ۸۹ خادمیار فعال، ۳۱ یاور رضوی و پنج ساعت میانگین ساعت خدمتی برای ۹۹۳ نفر دریافت کننده خدمات در عرصه‌های تخصصی و عمومی جذب و هزینه شد.
به گفته وی، کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای اجرای مصادیق و طرح‌های چهارشنبه‌های امام رضایی، آقا حساب کردند، عقیقه، قربانی، اعطای وام سلامت و درمان، اهدای بسته‌های ارزاق و معیشتی، تهیه و توزیع غذای گرم، تهیه جهیزیه و لوازم منزل، لوازم التحریر و در عرصه‌های تخصصی شامل مشاوره و مددکاری، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، ایثار و شهادت، قرآن و سایر عرصه های تخصصی هزینه شد.


بیشترین کمک برای اعطای وام هزینه شد
مسئول کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه بیشترین هزینه در آبان ماه از طریق کانون‌ها برای اعطای وام و کمک‌های نقدی به مبلغ ۵۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه شد گفت: تهیه بسته‌های ارزاق به مبلغ ۴۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، پخت و توزیع غذای گرم و اطعام به مبلغ ۳۲۱ میلیون و ۴۹۰ هزار ریال پس از اعطای وام و کمک‌های نقدی به ترتیب دومین و سومین خدمتی است که بیشترین کمک نقدی برای آن هزینه شد.
آذرباد تصریح کرد: جایگاه چهارم تا ششم بیشترین هزینه کرد کمک‌های نقدی کانون‌های خدمت رضوی  آران و بیدگل در آبان ماه نیز شامل ۱۸۴ میلیون و ۸۷۶ هزار ریال اهدای عقیقه و قربانی، ۱۸۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تهیه جهیزیه و لوازم منزل و ۱۳۰ میلیون ریال در سایر عرصه‌های تخصصی است.
وی، یادآور شد: همچنین از محل کمک‌های نقدی برای اجرای برنامه‌های چهارشنبه امام رضایی ۱۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، ۶۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در عرصه  تخصصی تعلیم و تربیت و ۶۰ میلیون ریال برای عرصه تخصصی سلامت و درمان هزینه شد.
به گفته وی، ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال برای عرصه تخصصی بانوان و خانواده ، ۱۱ میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز منازل محرومان، ۱۰ میلیون ریال برای عرصه تخصصی قرآن و ۹ میلیون ریال نیز برای عرصه تخصصی ایثار و شهادت هزینه شده است.
مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی در آران و بیدگل خاطرنشان کرد: سه هزار و ۶۴۶ پرس غذا، ۴۰۰ قرص نان، ۱۷۵ کیلوگرم گوشت عقیقه، ۸۰  کیلوگرم میوه و ۱۲۸ بسته معیشتی با حفظ حرمت، عزت، شرافت و کرامت انسانی محرومان و شعار «جهاد عالمانه خدمت کریمانه» در آبان ماه توسط خادمیاران و یاوران رضوی بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.

 

برترین خادمیار و یاور رضوی
آذرباد، پایش فعالیت و‌ عملکرد ماهانه کانون‌های خدمت رضوی و خادمیاران و یاوران را در شهرستان از سوی کانون مرکزی و رابط شهرستان تاکید و اظهار کرد: عطیه مبینی بیدگلی ‌و علی نجاری آرانی به ترتیب برترین خادمیاران کانون از نظر میزان فعالیت و جذب کمک در آبان ماه بودند.
به گفته وی، همچنین علیرضا گلزاده و کانون امام رضا(ع) به عنوان بهترین یاور رضوی و کانون محلی فعال از نظر جذب کمک شناخته شدند.
هم اکنون ۱۴۸ خادمیار رضوی شامل ۹۲ نفر زن و ۵۶ نفر مرد، ۱۵ یاور رضوی رسمی و ۲۱۰ یاور افتخاری در ۱۰ کانون عمومی مستقر در ۱۰ منطقه شهرستان و همجوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و کانون‌های تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی و زیارت در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند.
کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل در خردادماه ۱۴۰۰ همزمان با دهه کرامت و موالید فرخنده حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) با هدف ارائه خدمات مختلف به نیازمندان فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت کوتاه فعالیت خود، اقدامات گسترده ای را در حوزه خدمت به نیازمندان آران و بیدگل و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی انجام داده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی