پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۰۹

تقدیر از کتابخانه وزیری یزد در ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی 

کتابخانه وزیری یزد از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان یزد در راستای هم‌افزایی و همراهی با نهاد کتابخانه‌های عمومی در ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه از سوی این نهاد مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش آستان نیوز، كتابخانه وزيری يزد از جملة بزرگترين و مهمترين كتابخانه هاي ايران است كه بواسطة وجود هزاران جلد نسخه خطّي، آثارموزه‌ای و کتاب‌های چاپی ارزشمند، محّل مراجعة روزانه ده¬ها پژوهشگر و علاقه‌مند به مطالعه است.
اين نهاد مرهون درايت و دورانديشي حجّت‌الاسلام حاج سید محمدعلی وزیری يكي از روحانيان دانشمند اين ديار است كه پس از انجام خدمات ارزنده‌اي چون بازسازي مسجد جامع يزد( 1324ش)، احياي حوزة علمية يزد به همراه ديگر روحانيان (شهريور 1320) و بنيان مدارس جامعة تعليمات اسلامي يزد 1334 به واسطة نبود محلی برای مطالعه، كتابخانه‌اي كارآمد را با 1600 جلد كتاب چاپي و خطّي در درون مقبرة امامان جماعت مسجد جامع، واقع در دهليز شمالي مسجد جامع كبير راه‌اندازي كرد.
این کتابخانه اکنون یکی از بزرگترين كتابخانه‌‌های ايران است که در ضلع شمالی مسجد جامع کبیر یزد و در بافت سنتی این شهر قرار دارد و روزانه پذیرای جمع کثیری از پژوهشگران و محققان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی