پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۰۹

قدردانی مدرسه دخترانه امام رضا(ع) از خدمات پرستاران بیمارستان مهر

مثل همه مادرها، مهربان و فداکار است برای فرزندش. اما این صفات در او که پرستار نیز هست، در باشکوه‌ترین حد خود جلوه‌ می‌کند.   

به گزارش آستان نیوز، به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، کادر پرورشی متوسطه دوره اول دخترانه امام رضا(ع) واحد 6 از خدمات پرسنل پرستاری بیمارستان مهر تجلیل به عمل آوردند.  
مثل همیشه، ایده این تقدیر و تکریم هم بر غافلگیری گذاشته شده بود. به همین منظور نمایندگان مدرسه با شاخه‌های گل و بیرق متبرک حرم و بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) وارد بیمارستان شدند. به محض ورودی، پرچم حرم مطهر حال و هوای معنوی خاصی به حاضران بخشید. از مسئولان حفاظت و امنیت ورودی‌ها گرفته تا بیماری که می‌خواست به اتاق عمل برود از پرچم تبرک جویی کردند.    

روزت گرامی
قرار بود در کنار پرسنل پرستاری بیمارستان مهر، از هانیه بنکداران مادر یکی از دانش آموزان واحد 6 امام رضا(ع) به صورت ویژه تقدیر شود. پس نشانی محل خدمت را گرفتیم و راهی طبقه چهارم شدیم. در مسیر نیز بیماران و کادر پرستاری با چشم و دل، پرچم مطهر رضوی را همراهی می‌کردند. به مناسبت این روز فرخنده نیز جایی در قلب بیمارستان، دسته گل بزرگی چشم نوازی می‌کرد که بر پلاکی طلایی رنگ حک شده بود: «روز پرستار گرامی».   
یکی از همکاران، خانم بنکداران را فراخواند و او با پوشش سبز رنگ مخصوص بیمارستان همراه ماسک و دستکش وارد اتاق شد. به محض دیدن مهمانان و دریافت تبریکات آن ها سر ذوق آمد. وقتی با تعجب، بهانه این تقدیر و انتخاب خود را جویا شد، بیشتر مشعوف به نظر می‌رسید. شاید از اینکه از میان مادران پرستار مدرسه، قرعه این تقدیر به نام او افتاده بود، خوشحال بود. هر چه بود، حس و حال رضایت‌مندی در سیمای متبسم خانم بنکداران پیدا بود و با هدیه گرفتن شاخه گل سرخ و بوسیدن پرچم مطهر بارگاه امام رئوف حال و هوای او آرام‌تر گرفت. 

قلبی به وسعت همه
سپس خانم نشاط معاون پرورشی مدرسه همراه همکارش تبریکات و پیام تقدیر و تشکر همه دانش آموزان و اعضای واحد 6 امام رضا(ع) را همراه هدایایی متبرک از جمله قاب فرش متبرک حرم مطهر رضوی و نیز بسته‌های نبات و نمک تقدیم کرد. 
وقتی از او می‌خواهیم خودش را معرفی کند، از همان اولین جمله، نشان داد که وجود پرستار یعنی خدمت بی‌منت به همه. «هانیه بنکداران هستم؛ 16 سال است که در خدمت بیماران و همه انسان‌هایی هستم که به کمک من نیاز دارند...»
از او دوباره پرسیدم که نظرتان درباره گره خوردن نام حضرت زینب(س) به حرفه پرستاری چیست؟ او در جواب گفت: روز ولادت ایشان، بهترین روز برای عنوان گرفتن روز پرستار بود. ایشان بهترین شخصیتی بود که می‌توانست معرف جامعه پرستاری باشند. چرا که ماهیت کار پرستاری، شناختن درد و رنج است و صبوری و استقامت خاصی را می‌طلبد. 
اما این پرستار خدوم بیمارستان مهر، پرستاری را به زیباترین وجه وصف کرد: پرستاری یعنی عشق و علاقه. یعنی باید قلبت برای خوب شدن حال بیماران بتپد؛ هم حال جسمی و هم روحی آن ها. 
گزارش از سارا صالحی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی