پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با ميلاد با سعادت حضرت زينب كبري(س) در دانشگاه امام رضا(ع)
۱۴۰۱-۰۹-۱۰

  سيره و تعاليم مادران و بانوان خاندان ائمه اطهار(ع) بررسی شد

همزمان با ميلاد با سعادت الگوي صبر و مقاومت و آزادگي، حضرت زينب كبري(س)، نشست كارگاهي همايش ملي نگاهي نو به سيره و تعاليم مادران و بانوان خاندان ائمه اطهار(ع) برگزار شد‌‌.

به گزارش آستان نیوز، این نشست با حضور پرشور اساتيد و دانشجويان و با ارائه دكتر طاهره رحيم پور ازغدي، عضو هيئت علمي دانشكده الهيات دانشگاه فردوسي مشهد مقدس، در دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) برگزار شد.
نگاهي به نوع مواجهه با مسائل و نيازهاي حوزه خانواده با محوريت نقش مادران از جمله موضوعات مورد تاكيد اين استاد دانشگاه بود. همچنين معرفي اجمالي و ارائه نكات راهبردي از زندگينامه مادران بزرگوار اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام به ويژه با محوريت بانوي بزرگ توحيد، حضرت خديجه كبري (س) و حضرت فاطمه بنت اسد، مادر گرامي اميرالمؤمنين علي(ع) از موضوعات ديگر اين كارگاه علمي بود.

از جمله موضوعاتي كه در اين نشست مطرح شد يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي حال حاضر نظام علمي و تربيتي، يعني چگونگي مواجهه و پاسخگويي مناسب به چالش هاي فكري و هويتي سال هاي اخير به ويژه هجمه سنگين دشمنان نسبت به هويت و جايگاه مقدس نظام خانواده، زن، مادر و دختر در جامعه اسلامي است. امري كه چنانچه عالمانه و مستمر به آن پرداخته نشود تبعات منفي ناشي از آن در ساحت تربيتي و اجتماعي غيرقابل جبران خواهد شد.
 بر همين مبنا و در جهت پاسخگويي عالمانه بايد گفت كه اصول و مهارت‌هاي مرتبط با همسرداري، تربيت فرزندان، سيره اجتماعي، سيره علمي، سيره سياسي، نوع مقابله با هجمه هاي دشمن، نقش آفريني در نبردهاي سخت و نظامي و ... از جمله محورهايي است كه قابل مطالعه و پژوهش در سيره و تعاليم بانوان خاندان رسالت و امامت است.
شايان ذكر است اين همايش ملي به اهتمام مركز تحقيقات كاربردي تبليغ و تربيت ديني دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) در حال برگزاري است. آخرين مهلت ارسال مقالات ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ و اختتاميه همايش، ۹ خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود.
اساتيد، دانشجويان، طلاب و عموم علاقمندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر از طريق شناسه madaran_emaman1401@ در پيام رسان ايتا اقدام نمايند. همچنين تلفن ۰۵۱۳۸۰۴۱ داخلي ۳۱۲۰ روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الي ۱۴ پاسخگوي سوالات مراجعان گرامي است.
پايگاه اينترنتي همايش به نشاني tarbiat.imamreza.ac.ir نيز اطلاعات تكميلي را در اختيار علاقمندان قرار مي دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی