پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله مدرس: 
۱۴۰۱-۰۹-۱۰

شهید آیت الله مدرس مجاهد آگاه و فیلسوف بیدارگر بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درمراسم بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت شهید مدرس(ره) گفت: این عالم ربانی یک مجاهد مبارز و فیلسوف بیدارگر بود و هر آنچه در سیره اش نمایان است، خود عامل به آن بود. 

به گزارش آستان نیوز، همزمان با دهم آذرماه و روز مجلس شورای اسلامی مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت شهید مدرس (ره) صبح امروز با حضور عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سید علی‌محمد سرابی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی، مسئولان کشوری، استانی و جمع کثیری از مردم شهرستان کاشمر همراه با  ادای احترام به مرقد مطهر شهید مدرس و شهدای مدفون در این زیارتگاه برگزار شد.
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در سخنانش با اشاره به اندیشه های شهید مدرس، اظهار کرد: آیت الله مدرس یک مجاهد آگاه و فیلسوف بیدارگر، فقیهی روشن  و متعهد و مفسری عامل بود و هر آنچه در زندگی شهید مدرس بررسی می کنیم، می بینیم چیزی نگفت که خود عامل به آن نباشد.

دکتر مصری ابراز کرد: مدرس در یک زمان و گذر تاریخی هم در مقابل استبداد و هم در برابر استکبار نوین و نیز مقابل استعمار، مرزها را تشخیص می داد و راه مستقیم را از دل همه این تاریکی ها تعیین می کرد و امروز که این مسائل را بررسی می کنیم، ساده است اما در آن زمان قرار گرفتن و تشخیص آن قوت درونی می طلبد.
وی با بیان اینکه شهید مدرس مبارزی شکست ناپذیر و سازش ناپذیر بود، افزود: اگر چه در زمان حضورش در مجلس، حقوق نمایندگان دو برابر افزایش یافت، اما وی نسبت به این افزایش مخالفت کرد.
مصری خطاب به مسئولانی که فرزندانشان را برای تحصیل به خارج از کشور می فرستند، خاطر نشان کرد: دختر شهید مدرس که گرفتار بیماری شده بود و پزشکان معتقد بودند که با رفتن دخترش به ییلاقات درمان می شود، اما شهید مدرس با بردن دخترش به آن جا که فاصله اش حدود 10 کیلومتر بود، مخالفت کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش، با اشاره به دستاوردهای کشور در عرصه های علمی و فناوری و با بیان اینکه سختی هایی که امروز ملت با آن مواجه است، یقینا 
در آینده ای نه چندان دور با گشایش هایی همراه خواهد شد، گفت: اگر چه دشمن از یک طرف تحریم می کنند و از طرف دیگر پیغام می فرستند، اما باید بداند که ملت ایران تضمین می خواهد و کلاهی که در برجام سرشان رفت دیگر سر این ملت نمی رود.

همچنین در این مراسم امام جمعه کاشمر با بیان اینکه اجرای قانون هدف اصلی شهید آیت الله مدرس بود، گفت: او در زمان خفقان و هجوم بیماری‌ها و قحطی سخت و در آخر دوره قاجار و زمان جنگ جهانی اول که ایران از دو طرف ضربه خورد در برابر استعمار و استبداد ایستادگی می‌کرد.
حجت الاسلام جواد طاهری گفت: به دلیل عدم تحمل قانون و تذکرات شهید مدرس در تهران نتوانستند او را محدود کنند و ایشان به شهر خواف تبعید و ۹ سال نیز در آنجا هدفش را دنبال کرد و نتوانستند محدودش کنند. وی ادامه داد: ایشان را سپس به کاشمر تبعید کردند و خوشبختانه در این شهر نیروهای مؤمن او را همراهی می‌کردند و این گونه ترس از مدرس توسط مستبدین افزایش یافت.
حجت الاسلام طاهری بیان کرد: متأسفانه در چنین روزی دستور به شهادت رساندن آیت الله مدرس را صادر شد.
امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: شهید مدرس وقتی ندای جمهوریت را از زبان رضا خان شنید با جمهوریت رضاخانی مخالفت کرد، چون می‌دانست چیزی که رضاخان بیان می‌کند به نفع مردم نیست.
وی گفت: مدرس تلاش داشت قانون حاکم شود حتی با کنترل شاه و آن مسیر را جلو ما گذاشت و در این مسیر انقلاب اسلامی ما محقق شد.
همچنین دکتر سرابی مدیرعامل فرهنگی بقاع متبرکه آستان قدس رضوی  نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان،  گفت: آینده نگری آیت الله مدرس  در آن زمان بسیار قابل تحسین بود و  دلیل اصلی ماندگاری سخنان مدرس به ویژه نگرش جدا ناپذیری دین از سیاست، وجود و عملکرد خود این شهید بود.
حجت الاسلام نیکبین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی  نیز در این مراسم گفت: شهید مدرس مصداق حرف‌هایی که می‌گفت بود و هر آنچه را که بر زبان می‌ آورد به آن عمل می‌کرد.
وی با تاکید بر ضرورت حرکت مسئولان در مسیر شهید آیت الله مدرس، اظهار کرد: شهید مدرس در دوران خفقان پرچمدار انقلاب بود و ریشه‌های انقلاب را باید در سیر این شهید گرانقدر جست وجو کرد.
 این خبر حاکی است مراسم گرامیداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت شهید مدرس به صورت زنده از شبکه خراسان رضوی پخش شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی