پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۰

«زبان گنجشک‌ها را بلد است» از آثار به نشر در رواق کتاب حرم مطهر رضوی رونمایی شد

 اثر «زبان گنجشک‌ها را بلد است» از آثار تازه منتشر شده به نشر، با حضور نویسنده در رواق کتاب حرم مطهر رضوی رونمایی و خوانش شد.

به گزارش آستان‌نیوز، این مراسم پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۹ آذر با حضور محمود پوروهاب نویسنده اثر برگزار شد.


روایت گزیده‌ای از معجزات پیامبر و ائمه اطهار(ع) 

 محمود پوروهاب داستان‎نویس و شاعر کودکان و نوجوانان در این مراسم گفت: با توجه به علاقه زیاد بچه‌ها به ژانر وحشت به این فکر افتادم که کتابی با موضوع معجزات، حتما برای کودکان و نوجوانان جذاب و خواندنی خواهد بود. بر این اساس کتاب «زبان گنجشک‌ها را بلد است»، را به رشته تحریر در آوردم. 
 وی ادامه داد: در این کتاب که 10 معجزه از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) برای نوجوانان نوشته شده است، سعی کردم کرامات و معجزات پیامبر و اهل بیت(ع) را با نگاهی عاشقانه، صمیمی و زیبا برای مخاطب نوجوان بنویسم. هر داستان یک موضوع دارد و راوی در داستان‌ها بیشتر اشیاء و حیوانات هستند. در قالب هر عنوان نیز چندین  موضوع مطرح می‌شود که با عنوان داستان ارتباط دارد.

نویسنده کتاب هایی همچون حرف‌های ناتمام، صدای ساز باران، سکه‌هایی به نام محمد(ص) و صدای زلال بلال بیان کرد: قالب این کتاب را طوری نوشتم که از نظر فرم و قالب با داستان‌های دیگرم فرق کند، سعی کردم نثر کتاب قوی باشد.  
 پور وهاب تصریح کرد: کتاب «زبان گنجشک‌ها را بلد است» نثر محور است و در آن معجزاتی از جمله سالم ماندن دندان‌های ابولیلی شاعر به دعای پیامبر، معجزه  امام حسن مجتبی(ع) برداشت خرما از نخل خشک و ...بر پایه پژوهش در منایع معتبر دینی روایت می‌شود.
وی یادآور شد: این کتاب به تازگی از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده و اولین اثر من در زمینه کرامات و معجزات پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) است که امیدوارم بیشتر بتوانم در این زمینه کتاب بنویسم.
در ادامه این مراسم پوستر کتاب «زبان گنجشک‌ها را بلد است» رونمایی شد و محمود پوروهاب و جمعی از حاضران به یادگار آن را امضا کردند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی