پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

گزارشی از همایش خواهران شهدا در حرم مطهر رضوی 
۱۴۰۱-۰۹-۱۱

اسوه‌های صبر و استقامت 

به مناسبت ولادت بزرگ بانوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) ٢٠٠ نفر از خواهران شهدا از سراسر کشور در همایش سه روزه «اسوه‌های صبر جهان اسلام» که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق دارالهدایه صحن جمهوری تدارک دیده شده بود شرکت کردند.

 به گزارش آستان نیوز، ساعت هنوز ٩ صبح نشده که مدعوین یکی یکی در مراسم حضور پیدا می‌کنند و به واسطه برگزاری این همایش با یکدیگر رفیق و هم‌صحبت می‌شوند، تا در مسیر جهاد تبیین گام بردارند و همانند حضرت زینب (س) راوی حقیقت زندگی شهیدان و بیان دیدگاه‌های آنان باشند.
کلاس‌هایی که در آن اساتیدی همچون راجی، بابایی و بصیری به نقش بانوان در آخر الزمان، نقش حضرت زینب(س) در پیام آوری از شهدا و نقش خواهران شهدا در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان تاکید می‌کنند و پایان بخش هر کلاس معرفی کتاب‌هایی است که خواهران شهدا با مطالعه دقیق این منابع بتوانند در جهاد تبیین موفق‌تر گام بردارند. 


رسالتی که سنگین‌تر شد
خواهر ابراهیم عسگری که از شهر قزوین مهمان این همایش شده از نحوه شرکت در این همایش و حال و هوایش می‌گوید: وقتی پیامک دعوت و تشرف به مشهد برایم ارسال شد بسیار خوشحال شدم. از زمانی که پیامک را دیدم و تا زمانی که بلیطم را گرفتم یک ربع هم زمان نبرد. در این سفر حال و هوایم طور دیگری است، احساس سبکی خاصی دارم و برایم تداعی کننده سفر اربعین است.
او ادامه می‌دهد: قطعا از اینجا که برویم تکلیفمان سنگین‌تر می‌شود. تا قبل از این سفر و کلاس‌های جهاد تبیین هر چه بودیم، بودیم، اما پس از آن یک کوله به کوله بار وظایفمان اضافه‌تر می‌شود چون استان قزوین سه هزار شهید به این انقلاب تقدیم کرده و از استان قزوین تنها ٨ نفر در این برنامه حضور داشتند و این وظیفه و مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند و وقتی بازگشتیم باید در سطح وسیعی مروج و مبلغ جهاد تبیین باشیم و آنچه را که یادگرفتیم به هم استانی‌های خود به ویژه خواهران شهدا منتقل کنیم.
 

کار فرهنگی نباید ابتر بماند
عفت ناظمی از استان اصفهان خواهر شهید محمود رضا ناظمی که در سال 65 به جمع شهدا پیوست نیز معتقد است که در طی این مدت برای خواهران شهید کم کاری شده است. خواهران شهید باید به هم بیشتر نزدیک شوند و در برابر جنگ ترکیبی دشمن، از همه ظرفیت‌های خود به ویژه در مسیر جهاد تبیین استفاده کنند.
او می‌افزاید: نمی‌توانیم تنهایی این کار را انجام دهیم. یک دست صدا ندارد و در سایه وحدت است که می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم. این جلسات بستر بسیار مناسبی برای این وحدت رویه است و به شخصه به فال نیک می‌گیرم. 
خواهر شهید ناظمی بیان می‌کند: متاسفانه در کارهای فرهنگی ابتر بودیم و دلیلش این است که حمایت نشدیم اما اگر همین محفل جدی گرفته شود قطعا می‌توانیم از ظرفیت اجرایی و فکری خواهران شهید برای تشکیل اتاق فکر و هم‌افزایی بیشتر استفاده کنیم.
 

وارثان صبر حضرت زینب(س) 
خواهران شهیدان علی‌اکبر و غلامرضا معینی هم کنار یکدیگر نشسته‌اند و با افتخار می‌گویند که دو برادر جانباز دیگر هم دارند و به نوعی جنگ و جبهه با خون‌‌شان عجین شده است. 
یکی از خواهران می‌گوید: شهیدان، این انقلاب را به ما سپرده‌اند و ما هم باید از آن حمایت کنیم تا به دست صاحب اصلیش امام زمان(عج) تحویل دهیم. 
او در مورد مصایبی که برای خانواده شهدا وجود دارد نیز می‌گوید: خواهر شهید بودن هم سختی دارد و هم شیرینی. خانواده‌های شهدا همیشه زیر ذره بین قضاوت دیگران قرار دارند و همه این سوال را از ما می‌پرسند تو چرا این کار را کردی؟ اما از شیرینی‌ خواهر شهید بودن همین یک جمله کافی است که ما وارثان صبر حضرت زینب(س) هستیم. 
معینی ادامه می‌دهد: من می‌گویم شهدا ما را به این محفل دعوت کردند تا در این جمع باشیم. با محبت رفتار کردن بهترین راهی است که می‌توان افراد را به ائمه و شهدا وصل کرد و طریقه ائمه ما هم همین بوده است. 
خواهر شهید امیر حسین علیخانی که سن و سال زیادی ندارد درباره برادر شهیدش اظهار می‌کند: برادرم سال ٩٩ شهید شد. بعد از شهادت او خیلی به ما سخت گذشت چون اصلا آمادگی نداشتیم و خیلی زندگی ما زیر ذره بین رفت. به نظرم این یک توفیق است چون همین محدودیت‌ها موجب رشد می‌شود.
او در پایان می‌گوید: خواهر شهید بودن یک رسالت است زیرا باید مثل حضرت زینب(س) هم صبوری داشته باشیم و هم بهترین و دقیق‌ترین تصمیمات را بگیریم. به نظر من خواهر شهید بودن همه‌اش رشد و تعالی است مخصوصا وقتی به واسطه برادر شهیدت به زیارت امام هشتم(ع) دعوت می‌شوی و همین دعوت هم جایگاهی برای رشد و تعالی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی