پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۱

برگزاری جلسه توانمندسازی و تبیین ساختار جدید دبیرخانه البرز برای ۴۰ کانون خدمتی

در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های کانون های تخصصی، رصد فعالیت خادمیاران و تبیین ساختار جدید دبیرخانه استان البرز، نشستی صمیمی با مدیران در محل دبیرخانه برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از البرز؛ در نشست صمیمی تبیین ساختار جدید و شرح وظایف کانون های خدمتی در البرز، مرادخانی مسئول کانون‌های خدمت رضوی با اشاره به ضرورت آسیب شناسی در این زمینه گفت: در صورت تعیین شرح وظیفه هر کانون تخصصی و مشخص نمودن ساختار هر کانون امیدواریم مشکل موجود در مسیر فعالیت ها مرتفع شود.

وی در ادامه به معرفی ساختار جدید کانون های تخصصی پرداخت و گفت: از این پس هر مدیر کانون با معرفی افرادی با سمت هایی همچون جانشین مسئول کانون، مسئول روابط عمومی، معاون خادمیاری و رابط برای ارتباط با کانون های مرکزی شرح وظیفه ای را مختص هر کانون تعیین کرده و بر اساس اسناد بالادستی با اهداف منطبق با کانونشان اجرا می کنند.

این مسئول گفت: کانون های تخصصی هر ماه حداقل یک گزارش را ثبت کنند و گزارش فصلی به دبیرخانه کانون خدمت رضوی ارائه دهند و در راستای هماهنگی با سایر مسئولان کانون ها با مدیران 19 کانون تخصصی و 21 کانون مرکزی همکاری و هم افزایی داشته باشند.

 

اشتغال و کارآفرینی برای قشر کم برخوردار استان

در ادامه این نشست قربانعلی مصطفایی معاون کانون های خدمت رضوی نمایندگی آستان قدس رضوی استان البرز با بیان اینکه شش سال از تاسیس دفاتر استانی آستان قدس رضوی می گذرد، اظهار کرد: هدف اصلی آستان قدس رضوی از اجرای طرح خادمیاری استفاده از ظرفیت خادمیاران برای خدمت رسانی به محرومین و افراد نیازمند کمک در هر استان بود.
وی با بیان اینکه هدف از تاسیس کانون های خدمت رضوی خدمت امام رضایی بدون منت بود، گفت: متاسفانه این هدف به طور کامل محقق نشد و امروز با توجه به اینکه بودجه ای به دبیرخانه تعلق نمی گیرد باید خدمت رسانی را با هدف خدمت به نیازمندان انجام دهیم.

مصطفایی گفت: خوشبختانه در حوزه اشتغال و کار آفرینی اعتباری در نظر گرفته شده و در کنار خدمت رسانی به محرومین برای نیازمندان و حتی خانواده های خادمیاران که نیازمند شغل هستند، اشتغال آفرینی در نظر گرفته شده است.

این مسئول با تاکید بر این نکته که تشکیلاتی که منتسب به امامان معصوم است باید از هر جهت شایسته باشد گفت: این تشکیلات باید دارای تمیزترین، منظم ترین و دقیق ترین برنامه ها باشد.

وی با اشاره به اینکه  تا زمانی که تکلیف خادمیاران غیر فعال در استان مشخص نشود امکان جذب یاران رضوی وجود ندارد، افزود: جزیره ای عمل کردن هر کانون تخصصی و عدم اجرای نظام نامه کانون ها نتایج ضعیفی را در حوزه فعالیت های خادمیاران به بار می آورد.

 معاون کانون های خدمت رضوی نمایندگی آستان قدس رضوی استان البرز گفت: بر اساس شعار مسئول دبیرخانه کانون های خدمت رضوی، ما به عنوان خادمین حضرت رضا(ع) باید تشکیلاتی و منظم کار کنیم و در هر سطحی از کانون ها اعم از عمومی، مرکزی، تخصصی و ستادی هر کس باید وظیفه خودش را انجام دهد.

مصطفایی زمان تعیین تکلیف ساختار جدید کانون های تخصصی را پایان آذر ماه اعلام کرد و افزود: مسئول هر کانون با سه نفر از همکاران خود که به تایید دبیرخانه کانون های خدمت رضوی رسیدند به حل و فصل مشکلات و مسائلشان با دبیر استان بپردازند و کانون های تخصصی ظرفیت تخصصی خادمیاران را در اختیار کانون های مرکزی قرار دهند.

وی با بیان اینکه در این فرصت 4 ماهه تا پایان سال جاری بایستی به شرح وظایف خود توجه داشته و گام های موثری برداریم، ادامه داد: این جلسه همزمان با میلاد حضرت زینب(س) اولین قدم برای حرکت در مسیر ساختار و شرح وظایف جدید کانون های تخصصی است.

 

کانون خبر و رسانه بازوی انتشار فعالیت کانون های البرز

ایوالفضل مهرابی پور مدیر کانون خبر و رسانه و مسئول روابط عمومی دبیرخانه کانون های خدمت رضوی در البرز نیز با معرفی شرح وظایف مسئولان روابط عمومی کانون های تخصصی رضوی گفت: با توجه به اهمیت کار رسانه، افراد معرفی شده باید با وظایف روابط عمومی آشنایی داشته و دارای آمادگی و تخصص در زمینه آرشیو، مستندسازی و انتشار عملکرد کانون ها به نحو شایسته باشند.

وی با بیان اهمیت سواد رسانه ای برای مسئولان روابط عمومی کانون های تخصصی گفت: مسئول روابط عمومی بایستی پل ارتباطی بین کانون و خبرنگاران سایر رسانه ها باشند و آموزش سواد رسانه در کانون خبر و رسانه به عنوان بازویی برای تبلیغات بیشتر کانون های تخصصی خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی