پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۲

تولید دو محصول غذایی دانش‌بنیان ویژه بیماران سلیاک و اوتیسم در شرکت آرد قدس رضوی

مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی از تولید دو محصول غذایی دانش‌بنیان ویژه بیماران سلیاک و اوتیسم در این شرکت خبر داد.

محمدرضا رجبی مقدم در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این دو محصول شامل «مخلوط نیمه آماده نان بدون گلوتن» و «پودر کیک بدون گلوتن» است که ویژه مصرف بیماران مبتلا به سلیاک و اوتیسم تولید شده است.
وی ادامه داد: شرکت آرد قدس رضوی، پیرو تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی برای تقویت و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، توانست گواهی دانش‌بنیان را از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری کسب کند.
مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی درباره رویکرد این مجموعه از تولید دو محصول دانش‌بنیان مذکور گفت: از ابتدای سال جاری و در راستای اجرای برنامه راهبردی شرکت، پس از انجام مراحل تحقیقاتی مشخص شد تعداد زیادی بیمار مبتلا به سلیاک و اوتیسم در کشور وجود دارند که می‌بایست در رژیم غذایی خود از محصولات بدون گلوتن استفاده کنند.
او ادامه داد: از همین رو واحد تحقیق و توسعه شرکت با رویکرد انجام مسئولیت اجتماعی خود، طراحی و فرمولاسیون(فرموله یا تنظیم کردن) محصولات فراسودمند غذایی پودر کیک بدون گلوتن و همچنین مخلوط نیمه آماده نان بدون گلوتن را در دستور کار خود قرار داد.
رجبی مقدم با تاکید بر این‌که دستیابی به دانش فنی، طراحی و تولید محصولات بدون گلوتن در صنعت آرد و فرآورده‌های آردی نیاز به تحقیق و پژوهش بسیاری دارد، اظهار کرد: پس از انجام مراحل تحقیقاتی لازم و ارزیابی فرمولاسیون‌های مختلف این محصولات، فرمولاسیون بهینه با کمترین میزان گلوتن انتخاب شد.
وی ادامه داد: درحال حاضر این دو محصول در مقیاس نمونه تولید شده و به تایید آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو و استاندارد رسیده است.


دستیابی به امنیت غذایی پایدار با کمک دانش‌بنیان‌ها
رجبی مقدم با بیان این‌که درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، گفت: بیماران مبتلا به سلیاک و اوتیسم اغلب کودکان هستند که در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری‌ها خواهند شد.
وی ادامه داد: امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، از همین رو براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید شرکت‌های دانش‌بنیان برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه آرد فعال شوند، چراکه گندم به‌عنوان غذای اصلی ایرانی‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 

تولید محصولات دانش‌بنیان با رویکرد صادرات
رجبی مقدم درباره برنامه‌های شرکت آرد قدس رضوی در حوزه دانش‌بنیان گفت: چشم‌انداز بلند مدت این مجموعه، تولید محصولات دانش‌بنیان با رویکرد صادرات به کشورهای همسایه است، 
او ادامه داد: هم اکنون در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تولید مخلوط نیمه آماده نان بدون گلوتن و پودر کیک بدون گلوتن در مقیاس صنعتی هستیم و تلاش خواهیم کرد تا در آینده محصولات دانش‌بنیان دیگری را نیز به سبد تولیدات شرکت اضافه کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی