پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در روز میلاد حضرت زینب(س)
۱۴۰۱-۰۹-۱۰

چهارشنبه های امام رضایی در آذرشهر برگزار شد

چهارشنبه های امام رضایی در روز میلاد عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) با حضور پر شور خادمیاران ، یاوران رضوی، مردم ولایت مدار آذرشهر در مسجد ثامن الحجج برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، خادمیاران کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان آذرشهر مراسم چهارشنبه های امام رضایی این هفته را با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار در مسجد ثامن الحجج با حضور متوسلین به بارگاه آقا علی ابن موسی الرضا(ع)‌ برگزار کردند.
این مراسم معنوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان جواد ماهری شروع شد و در ادامه مراسم حجت الاسلام مهدی اصلانی مطالبی را در مورد زندگانی حضرت زینب(س) بیان کرد.
حجت الاسلام اصلانی در این مراسم گفت: حضرت زينب كبرى يك زن بزرگ است. عظمتى كه اين زن بزرگ در چشم ملت هاى اسلامى دارد، از چيست؟ نمى‌شود گفت به خاطر اين است كه دختر على‌بن‌ابى‌طالب عليه‌السّلام است. نسبت ها هرگز نمى‌توانند چنين عظمتى را خلق كنند. همه‌ ائمه‌ ما، دختران و مادران و خواهرانى داشتند؛ اما كجاست يك نفر مثل زينب كبرى‌؟
حجت الاسلام اصلانی با بیان اینکه ارزش و عظمت زينب كبرى‌، به خاطر موضع و حركت عظيم انسانى و اسلامى او بر اساس تكليف الهى است اضافه کرد: كار او، تصميم او، نوع حركت او، به او اين‌طور عظمت بخشيد. هر كس چنين كارى بكند، ولو دختر اميرالمؤمنين(عليه‌السّلام) هم نباشد، عظمت پيدا مى‌كند. بخش عمده‌ اين عظمت از اين‌جاست كه اولاً موقعيت را شناخت؛ و ثانياً طبق هر موقعيت، يك انتخاب كرد. اين انتخاب ها زينب را ساخت در آن ساعت هاى بحرانى كه قوي ترين انسان ها نمى‌توانند بفهمند چه بايد بكنند، او فهميد و امام خود را پشتيبانى كرد و او را براى شهيد شدن تجهيز نمود.
در ادامه این مراسم معنوی، حضار عاشق و دلداده حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام صلوات خاصه را هم نوایی و هم خوانی کردند و بعد از اینکه دل ها در حریم حرم مطهر رضوی به پرواز در آمد حضار با حال و هوای امام رضایی زیارت امین الله را هم نوا با خادمیار سالار قاسم زاده قرائت و زمزمه کردند و با مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت در شان و منزلت حضرت زینب(س) و دعا برای سلامتی آقا امام زمان(عج) مراسم پایان یافت و در آخرمتبرکات رضوی تقسیم شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی