پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۰

بزرگداشت مقام حضرت زینب(س) در کانون خدمت رضوی کردان آذرشهر

چهارشنبه های امام رضایی در روز میلاد حضرت زینب(س) توسط خادمیاران کانون محله ای کوی کردان شهرستان آذرشهر برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، بانوان خادمیار  کانون محله ای خدمت رضوی کوی کُردان آذرشهر با همکاری پایگاه حضرت مریم، مراسم چهارشنبه های امام رضایی این هفته را با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در مسجد محله برگزار کردند.
در این مراسم معنوی که با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد بعد از قرائت و هم خوانی زیارت امین الله با سخنرانی خادمیار بانو حسن زاده همراه بود.

وی با بیان مطالبی در مورد زندگانی حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: مادر عقیله بنی هاشم حضرت زهرا سلام‌ اللَّه‌ عليها، زنی از جنس ديگرى بود كه مقامش از زينب كبرى(س) هم بالاتر بود. اينها زنان الگو و نمونه‌ اسلام اند. زن امروز دنيا الگو لازم دارد، اگر الگوى او زينب و فاطمه‌ زهرا باشند، كارش عبارت است از فهم درست، هوشيارى در درك موقعيت ها و انتخاب بهترين كارها، ولو با فداكارى و ايستادن پاى همه چيز براى انجام تكليف بزرگى كه خداوند بردوش بانوان گذاشته است.
حسن زاده در قسمت دیگری از بیانات خود گفت: اگر زن فقط به فكر تجملات، خوشگذراني ها، هوس هاى زودگذر و تسليم شدن در برابراحساسات بى‌بنياد و بى‌ريشه باشد، نمى‌تواند راه زینبی را طی کند. رهرو زینبی بايد اين وابستگي ها را كه مثل تار عنكبوت بر پاى يك انسان می پیچد، از خود دور كند، تا بتواند آن راه را برود، كما اينكه زن ايرانى در دوران انقلاب و در دوران جنگ همين كار را كرد، و انتظار اين است كه در همه‌ دوران انقلاب همين كار را بكند.
در ادامه این مراسم معنوی، بانو عبداللهی مداح و ذاکر اهل بیت در شان و منزلت حضرت زینب(س) به قرائت اشعار و مولودی خوانی پرداخت برنامه خود را با دعت برای سلامتی آقا امام زمان(عج) پایان برد و در آخر مراسم قبل از پذیرایی به  حاضرین در مراسم که نامشان مزین به نام زینب بود از طرف کانون محله ای کوی کردان آذرشهر جوایز و تبرکات رضوی اهدا شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی