پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۲

استقبال پرشور دانش آموزان در بازدیدهای تخصصی از بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی

تورهای تخصصی کودک و نوجوان کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران مورد توجه و استقبال پرشور دانش‌آموزان قرار گرفته است. 

به گزارش آستان نیوز، کتابخانه و موزه ملی ملک پس از یک دوره رکود و کاهش مخاطب تخصصی در دوران همه‌گیری بیماری کرونا، در چند ماهه اخیر با توجه به بازگشایی حضوری مدرسه‌ها، اقدام به برنامه‌ریزی برای میزبانی گسترده از گروه‌های گوناگون کودکان و نوجوانان دوستدار فرهنگ و تمدن با برگزاری تورهای تخصصی ویژه دانش‌آموزان در این مجموعه کرده است.
رویکرد و استقبال مدرسه‌ها و دانش‌آموزان به این برنامه‌های تخصصی موجب شده تا شاهد بازدید روزانه گروه‌های گسترده کودکان و نوجوانان از بخش‌های گوناگون کتابخانه و موزه ملی ملک به ویژه تالارهای موزه‌ای باشیم.
در این تورهای تخصصی تلاش شده تا دانش‌آموزان از دریچه بازدید از آثار متنوع موزه‌ای در تالارهای «سکه، نشان و مدال»، «هزارداستان(گزیده داستان‌های ایرانی- اسلامی)»، «علوم در ایران اسلامی» و... و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط همچون کارگاه «ضرب سکه» با فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی آشنا شوند. 
همچنین با حضور در تالار «حاج حسین آقا ملک»؛ بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، ضمن آشنایی با این واقف بزرگ معاصر ایران و خدمات نیک‌اندیشانه وی در حفظ فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم، به اهمیت سنت وقف در حفظ میراث فرهنگی کشور پی می‌برند.  
این خبر حاکی است، کتابخانه و موزه ملی ملک، به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری تهران توجه ویژه‌ای به اقشار و گروه‌های سنی مختلف جامعه دارد و توانسته خدمات متنوعی به عموم بازدیدکنندگان خود ارائه دهد. 
شایان ذکر است، این مجموعه فرهنگی در سال 1316 شمسی بر بارگاه ملکوتی رضوی وقف شده است و در حال حاضر همه‌روزه بجز روزهای تعطیل، از ساعت 8:30 تا 16:20 (پنج‌شنبه‌ها از ساعت 9 تا 16:20) در تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) پذیرای علاقه‌مندان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی